ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ & ΣΚΟΠΟΣ

To ΕΛ.Κ.ΕΠΙ είναι επιστημονικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός με κοινωφελή χαρακτήρα Ν.Π.Ι.Δ. αποτελεί φορέα υλοποίησης και παρεμβασης για την αύξηση της Επιχειρηματικότητας, Παραγωγικότητας και Εξωστρέφιας των επιχειρήσεων του Ιδιωτικού Τoμέα.

WHAT'S NEW?
Loading...

Πως να αποκτήσετε πελάτες από το ίντερνετ

Πως να αυξήσετε την πελατειακή σας βάση κατά 400% ακόμα και σε περιόδους κρίσης!
Η μόνιμη κρίση της ελληνικής οικονομίας που τείνει να διαιωνιστεί πλέον και να παραμείνει για πολλά χρόνια είναι το σήμα κατατεθέν όλης της δεκαετίας μας.
Και είναι απόλυτα φυσιολογικό γιατί η χώρα μας δεν παράγει κάτι και δεν προβλέπεται να παράξει κάτι όπως και επίσης βασίζεται σε εισαγωγές πρώτων υλών και προϊόντων για να μπορέσει να επιβιώσει αφού το ένα τρίτο των τελείως απαραιτήτων αγαθών για την οικονομία μας βασίζεται αποκλειστικά στις εισαγωγές.
Παρόλα αυτά, το ίντερνετ είναι ένα μέσο που μπορεί για ορισμένους να ισοφαρίσει τις απώλειες που έφερε η παρατεταμένη οικονομική κρίση στο πορτοφόλι τους και να αποτελέσει μια μεγάλη ευκαιρία για επιχειρηματική επέκταση!

Παρακάτω θα δούμε μερικούς εφαρμοσμένους και εμπειρικούς τρόπους για να αυξήσετε την πελατεία σας σήμερα κατά 400% μέσα από το ίντερνετ.

1 Επενδύστε σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα

Το ηλεκτρονικό εμπόριο ή το e-shopping είναι μια τάση που θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια και θα δούμε πάρα πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα να γιγαντώνονται εις βάρος πολλών καταστημάτων της τοπικής αγοράς τα οποία αναμένεται εάν δεν λάβουν τα απαραίτητα μέτρα να κλείσουν.

Σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα που κάνουν μεγαλύτερους τζίρους και από ένα φυσικό κατάστημα, μιλάμε για χιλιάδες ευρώ, ενώ το κόστος για την δημιουργία ενός eshop περί οπής είναι εξαιρετικά χαμηλότερο σε σύγκριση με το κόστος ανοίγματος ενός φυσικού καταστήματος.

Αντί λοιπόν να σκέφτεστε την επέκταση με φυσικό τρόπο, για παράδειγμα το άνοιγμα ενός νέου καταστήματος ή ενός νέου υποκαταστήματος σε μια άλλη πόλη ή σε μια άλλη αγορά, θα ήτανε καλύτερο να σχεδιάσετε και να επενδύσετε σε ένα eshop.

Χρησιμοποιώ πολύ σωστά τη φράση επενδύστε σε ένα eshop γιατί θα πρέπει σίγουρα να επενδύσετε μερικές χιλιάδες ευρώ τόσο για την κατασκευή, την συντήρηση αλλά και την προώθηση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

Το ηλεκτρονικό σας κατάστημα θα μπορέσει να πιάσει τον κόσμο που έχει πάψει να ψωνίζει με φυσικό τρόπο, καθώς και να πιάσει τους πελάτες που ψωνίζουν ηλεκτρονικά και είναι κυρίως νεώτερης ηλικίας.

Το eshop δεν υπόκειται σε γεωγραφικούς περιορισμούς και όπως καταλαβαίνετε μπορείτε να επεκταθείτε σε νέες αγορές, να πετύχετε πανελλήνια εμβέλεια και φυσικά να μπείτε σε ξένες αγορές όπως αυτές του εξωτερικού.

2 Κάντε το site σας φιλικό προς τα κινητά τηλέφωνα


Το κινητό εμπόριο, έτσι λέγεται στα ελληνικά το mobile commerce, είναι μάλλον η εξέλιξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, αφού πλέον το κινητό μας τηλέφωνο αποτελεί μια φυσική προέκταση του χεριού μας.

Βιολόγοι και νευρολόγοι επιστήμονες έκαναν την εξής σπουδαία ανακάλυψη στην χαρτογράφηση του εγκεφάλου. Αφού συνέδεσαν με ηλεκτρόδια τον ανθρώπινο εγκέφαλο, ανακάλυψαν ότι αυτός θεωρούσε κάθε φυσικό εργαλείο όπως το κινητό τηλέφωνο ως προέκταση του χεριού μας και την αντιμετώπιζαν ως μέρος του σώματος μας.

Αυτό φαινόταν και στις μαγνητικές αλλά και στις αξονικές τομογραφίες, αφού νέα κέντρα του εγκεφάλου ενεργοποιούνταν με την συνεχή χρήση των κινητών συσκευών.

Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι θα σταματήσουν να χρησιμοποιούν τους σταθερούς υπολογιστές και τα laptop για να μπαίνουν στο ίντερνετ και θα χρησιμοποιούν περισσότερο τα κινητά τους που θα έχουν πλέον επαυξημένες δυνατότητες.

Αυτή την τάση την έχει προβλέψεις και η ίδια η Google με την τελευταία αλλαγή του αλγορίθμου της το 2016. Η αλλαγή λέγεται mobile first indexing και για αυτό θα πρέπει να προσαρμόσετε το eshop σας αλλά και το site σας στο mobile first design.

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει το site σας αλλά και το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να είναι ειδικά σχεδιασμένο πρώτα να παίζει για κινητές συσκευές και μετά για όλες τις άλλες συσκευές.

Η ευκολία με την οποία ένας χρήστης σήμερα χρησιμοποιεί το Facebook και το YouTube από το κινητό του είναι υποδειγματική για το τι θα πρέπει και εσείς να κάνετε για το δικό σας site.

3 Δημιουργήστε ένα video promo

To video promo είναι ένα μικρό επεξηγηματικό βίντεο για το τι κάνετε στην επιχείρηση σας ή τι υπηρεσίες παρέχετε. Πολλές φορές ο σκοπός της δημιουργίας του βίντεο είναι για να εξηγήσει τα οφέλη ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίες που προσφέρετε εσείς μέσα από το eshop σας ή την ιστοσελίδα σας, να δώσει χρήσιμες συμβουλές κάτι που είναι πάρα πολύ σημαντικό, ειδικά όταν πρόκειται για κάποιο εξειδικευμένο προϊόν ή να εξηγήσει πως θα αντιμετωπίσετε ένα πρόβλημα.

Η χρήση του βίντεο μάρκετινγκ είναι πολύ σημαντική για να την διαδικασία της πώλησης γιατί το ίδιο το βίντεο μάρκετινγκ είναι ένα κανάλι πωλήσεων με πολύ μεγάλη δύναμη. Σύμφωνα με στατιστικά στο ίντερνετ μάρκετινγκ, το βίντεο έρχεται δεύτερο σε ποσοστό μετατροπής επισκεπτών σε πελάτες μετά το email marketing.

Άλλες φορές πάλι, επειδή ένα σωστό προωθητικό βίντεο χρειάζεται την κατάλληλο προετοιμασία είναι λίγο δύσκολο να το γυρίσετε γιατί μάλλον θα χρειαστείτε κάποιον εξοπλισμό. Ωστόσο μπορείτε να δημιουργήσετε με το Camtasia κάποιο άλλο promo βίντεο διαφημιστικού τύπου που δεν απαιτεί και πολύ δουλειά, αλλά έχει μεγάλο αντίκτυπο στο μάρκετινγκ της ιστοσελίδας σας.

Ένα τέτοιο βίντεο μερικών δευτερολέπτων είναι το παρακάτω που έχουμε δημιουργήσει για την εταιρεία αποφράξεων Αντωνίου:

Στο βίντεο χρησιμοποιούμε τα προσφιλή σε όλους minions για να δημιουργήσουμε ένα αξέχαστο σε όλους διαφημιστικό μήνυμα και να αποτυπώσουμε το όνομα Αποφράξεις Αντωνίου!

Μπορείτε να δείτε περισσότερα για το πως θα γυρίσετε μόνοι σας το πρώτο σας promo video: Πως να φτιάξετε το πρώτο σας video

4 Μην φοβάστε να εκτεθείτε

Η δημιουργία ενός και μόνο βίντεο δεν λέει και κάτι, αφού προσωπικά έχω δημιουργήσει πάνω από 160 βίντεο για το δικό μου site και μερικές δεκάδες για πελάτες. τα πιο ισχυρά βίντεο όμως είναι αυτά που έχουν και το προσωπικό στοιχεία μέσα τους, αυτά που έχουν δηλαδή και μία δόση personal branding.

Το μυστικό επιτυχίας στο ίντερνετ, εκτός από την σκληρή δουλειά δεν είναι άλλο από την μαζική έκθεση σε όλα τα μέσα, σε όλα τα social media, τα Web 2.0 sites, τα βιντεοκάναλα κτλ.

Γενικά θα πρέπει να είστε παντού εσείς και η φίρμα σας ώστε να γίνετε γνωστοί στους πελάτες σας ή μάλλον να γίνετε γνωστοί στους υποψήφιους πελάτες σας. Θα πρέπει να καταλάβετε ότι το προϊόν που πουλάτε μέσα από το eshop σας δεν είναι μόνο το προϊόν που όντως πουλάτε αλλά και το ίδιο το eshop σας.

Η ψυχολογία της πώλησης είναι λίγο περίεργη, αλλά θα πρέπει να έχετε κατά νου ότι μετράει πάρα πολύ το πόσο μεγάλη φίρμα είναι το eshop σας από μόνο του.

Για παράδειγμα όταν κάποιος αγοράζει κάτι από το skroutz, ένα κινητό τηλέφωνο, έχει πρώτα αγοράσει το ίδιο το skroutz σας ιδέα και μετά τα προϊόντα που αυτό πουλάει.

Στο branding ή στο personal branding θα πρέπει πρώτα να πουλήσετε τον ευατό σας ή την φίρμα σας και μετά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Πρώτα πουλάνε οι τραγουδιστές τη φάτσα τους και το όνομα τους και μετά τη μουσική τους και αυτό μπορείτε να το διαπιστώσετε καλύτερα στην Lady Gaga.

Η Lady Gaga κάνει τα πάντα για να τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω της έστω και για λίγα λεπτά πριν μας πουλήσει την μουσική της και τα τραγούδια ακόμα και άμα για αυτό χρειάζεται να τραγουδάει και με τον κώλο!

Η μαζική έκθεση σε χιλιάδες άτομα και κόσμο στο ίντερνετ και στην μαζική ηλεκτρονική αγορά με το ελάχιστο κόστος είναι το μυστικό της επιτυχίας. Το ίδιο προσπαθούμε να κάνουμε κάθε μέρα με το SEO και την βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης.

Προσπαθούμε με όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος να προωθήσουμε της ιστοσελίδα σας σε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο που ψάχνει σχετικά πράγματα με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που πουλάτε ηλεκτρονικά.

5 Αποφύγετε το remarketing

Με ποσοστό αποτυχίας άνω του 90%, το remarketing είναι ο καλός τρόπος για να φαγωθείτε ηλεκτρονικά από τις μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες μέσω του Google Adwords και του δικτύου προβαλλόμενων διαφημίσεων AdSense.

Παλαιότερα το σύστηνα αλλά επειδή το remarketing είναι τυφλό και αδαές από μόνο του, θα πρέπει να το αποφύγετε δια ροπάλου και να επενδύσετε τα χρήματα σας στο πραγματικό SEO και στην πραγματική προώθηση της ιστοσελίδας σας μέσω του blogging, της συγγραφής άρθρων, της δημιουργίας περιεχομένου, της δημιουργίας ποιοτικών backlinks με το χέρι και άλλα τέτοια πράγματα.

Η πραγματική προώθηση από ανθρώπινο χέρι της ιστοσελίδας είναι ο πιο εγγυημένος τρόπος για να αυξήσετε την πελατεία σας ηλεκτρονικά.

6 Προωθήστε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα

Ο καλύτερος τρόπος της προώθησης του ηλεκτρονικού σας καταστήματος παραμένει να είναι και από άποψη κοστολογική αλλά και από άποψη αποτελεσματικότητας η κατάταξη σας για πολλές λέξεις και φράσεις κλειδιά στις μηχανές αναζήτησης.

Το νούμερο ένα πράγμα που μετράει σήμερα για να βγείτε στην πρώτη σελίδα της Google είναι η δημιουργία κάθε μήνα ποιοτικών backlinks από άλλα site προς την ιστοσελίδα σας με το χέρι και όχι με μηχανικό τρόπο.

Πριν όμως δημιουργήσετε τα σωστά και τα κατάλληλα backlinks θα πρέπει να έχετε δημιουργήσει τις σωστές σελίδες προορισμού για κάθε λέξη κλειδί που στοχεύετε και να έχετε δημιουργήσει επίσης και το κατάλληλο περιεχόμενο μέσα σε αυτές τις σελίδες.

Το σωστό περιεχόμενο και τα σωστά ποιοτικά backlinks είναι αυτά που θα κάνουν την διαφορά και θα οδηγήσουν την ιστοσελίδα σας να περάσει το κατώφλι της πρώτης σελίδας των αποτελεσμάτων για δεκάδες, εκατοντάδες ή χιλιάδες λέξεις κλειδιά στις μηχανές αναζήτησης.

Πολλοί αντιλαμβάνονται την προώθηση του eshop ως μια πονηριά ή μια θεαματική ενέργεια που θα κάνει κάποιος ακόμα ποιο πονηρός προγραμματιστής. Έτσι πιστεύουν ότι θα κερδίσουν με 100 ευρώ το τζόκερ και βλέπουν την όλη διαδικασία της προώθησης ιστοσελίδων ως μια διαδικασία παρόμοια με το στοίχημα.

Και όμως συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο στην πραγματικότητα, γιατί για να αυξήσετε την πελατειακή σας βάση στο ίντερνετ θα πρέπει να βρείτε μερικούς πελάτες πρώτα από το ίντερνετ, να τους εξυπηρετήσετε σωστά και μετά αυτοί να σας συστήσουν νέους πελάτες ή να βρείτε καινούριους.

Θα πρέπει δηλαδή να βρείτε κάποιον πελάτη μέσω ίντερνετ για να εξυπηρετήσετε για κάποια ανάγκη με κάποιον τρόπο έναντι αμοιβής. Έτσι η τελευταία συμβουλή και η πιο σημαντική για να αυξήσετε τους πελάτες σας κατά 400% είναι:

7 Εξυπηρετήστε κάποιον πελάτη ηλεκτρονικά

Άμα δεν έχετε κανέναν πελάτη να εξυπηρετήσετε ακόμα είτε γιατί είστε καινούριο μαγαζί, είτε για άλλους λόγους τότε το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνετε είναι να βρείτε τον πρώτο πελάτη για να εξυπηρετήσετε άμεσα, προσοχή όμως με ηλεκτρονικό τρόπο.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση, επειδή μάλλον έχετε κάποιο eshop η ηλεκτρονική εξυπηρέτηση περιλαμβάνει την αγορά μέσω του καλαθιού αγοράς και όχι την λήψη τηλεφωνικής παραγγελίας.

Όσο πιο καλά, ευχάριστα και αποδοτικά κάνετε αυτόν το κύκλο της ηλεκτρονικής αγοράς και βέβαια όσο πιο γρήγορα, τόσο πιο πολλούς πελάτες θα αποκτήσετε.

Η διαδικασία ικανοποίησης των αναγκών και των επιθυμιών του πελάτη με κάθε τρόπο μέσω του ίντερνετ θα πρέπει να γίνει το νούμερο ένα μέλημα σας και θα πρέπει να εστιαστείτε με ευλάβεια σε αυτό σαν να είναι θρησκεία ή λατρευτική τελετή.

8 Χρησιμοποιήστε μόνο Woocommerce

Φροντίστε λοιπόν να έχετε επενδύσει στην σωστή εφαρμογή για eshop που για εμένα είναι το Woocommerce και να έχετε επιλέξει μια έμπειρη εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων που ασχολείται παράλληλα και με την προώθηση της ιστοσελίδας σας και έχει αποδεδειγμένα αποτελέσματα.

Το woocommerce έχει το 51% των εγκαταστάσεων σήμερα των eshop σε όλο τον κόσμο γιατί είναι ίσως το πιο εύχρηστο και το πιο φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης eshop και πάρα πολλές εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων εγκαταλείπουν τα παραδοσιακά custom eshop τους για να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία που χρησιμοποιεί το Woocommerce.

Η λάθος επιλογή της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου σήμερα ευθύνεται εκ των πραγμάτων για το μεγαλύτερο ποσοστό αποτυχίας ενός ηλεκτρονικού καταστήματος και δεν θα πρέπει να κάνετε αυτό το λάθος, ειδικά άμα είστε στην αρχή της κατασκευής του eshop σας.


Ζητούνται συνεργάτες από το ΕΛΚΕΠΙ