Μετά τις EΨΑ και Green Cola, στη μάχη των μεριδίων με νέα προϊόντα η Coca-Cola και η Βίκος
Της Δανάης Αλεξάκη dalex@naftemporiki.gr
Μέσω της στέβιας προσπαθούν να «γλυκάνουν» τους τζίρους τους οι εγχώριοι εμφιαλωτές αναψυκτικών, ακολουθώντας το δυνατό trend του fine drinking με προϊόντα χωρίς ζάχαρη.Ωστόσο, η μάχη διεκδίκησης ηγετικού μεριδίου στην κατηγορία των αναψυκτικών με στέβια αναδεικνύεται ιδιαίτερα σκληρή, καθώς μετά την EΨΑ και την Green Cola, είσοδο στην κατηγορία κάνει και η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (ΗΒΕ) ΒΙΚΟΣ, ενώ θέση στην αγορά παίρνει από χθες και η Coca - Cola, η οποία ξεκίνησε τη διάθεση νέου κωδικού cola στέβια.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες η γενική διευθύντρια της Coca-Cola Hellas, με ευθύνη για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, κα Λίλιαν Νεκταρίου, «ο στόχος είναι να μεγαλώσει η συγκεκριμένη κατηγορία (σ.σ.: των αναψυκτικών χωρίς ζάχαρη) και να αποκτήσει και εκεί ηγετική παρουσία η Coca-Cola».
Αυτή τη στιγμή η κατηγορία των αναψυκτικών με στέβια εκτιμάται πως αντιστοιχεί στο 5% της συνολικής αγοράς μη αλκοολούχων με τις εκτιμήσεις της Coca-Cola να υπολογίζουν ότι με τη νέα αυτή κίνηση μπορεί σε βάθος τριετίας η συμμετοχή της κατηγορίας στο σύνολο των αναψυκτικών να ανέλθει στο 10%-15%.
Όπως ανέφερε η κ. Νεκταρίου, η κατηγορία των light αναψυκτικών (Coca-Cola Zero και Coca-Cola Light) αποτελεί το 35% του τζίρου του συνολικού χαρτοφυλακίου της εταιρείας στην εγχώρια αγορά, ποσοστό το οποίο αναμένεται, σύμφωνα με εκτιμήσεις να φτάσει στο 50% σε βάθος τριετίας. Οι φιλόδοξες προβλέψεις βασίζονται στο γεγονός ότι παρά τις γενικότερες πιέσεις που καταγράφει η κατηγορία των αναψυκτικών στην εγχώρια αγορά, η Coca-Cola Zero εμφανίζει ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 12% στο πρώτο τρίμηνο του 2017.
Παραγωγή στο Σχηματάρι
Να σημειωθεί ότι το νέο προϊόν θα παράγεται από την Coca-Cola Τρία Έψιλον στο megaplant του Σχηματαρίου, ενώ από χθες διατίθεται στην εγχώρια αγορά και στις αρχές Απριλίου θα αρχίσει να εξάγεται και στην Κύπρο. Μελλοντικά η εταιρεία αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να αποκτήσει παρουσία και σε άλλες αγορές.
Στο μεταξύ, πρόσφατα η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (ΗΒΕ) ΒΙΚΟΣ παρουσίασε στη HORECA 2017 τρία νέα προϊόντα αναψυκτικών με στέβια, τα οποία θα κυκλοφορούν στο εξής απ’ όλο το δίκτυο των συνεργατών της. Σύμφωνα με πληροφορίες, η τοποθέτηση στα ράφια θα είναι άμεση, ενώ οι τρεις κωδικοί με στέβια αφορούν αναψυκτικά cola, πορτοκαλάδα και λεμονάδα.
Η είσοδος δύο ακόμα παικτών αναμένεται να προκαλέσει ανατροπές στην εικόνα της κατηγορίας, leader της οποίας σήμερα θεωρείται η Green Cola, ενώ καλές επιδόσεις εμφανίζει και η ΕΨΑ, η οποία επί της ουσίας δημιούργησε την αγορά των αναψυκτικών με στέβια το 2012.
«Μολονότι είναι δύσκολο να ανταγωνιστεί κανείς το δίκτυο διανομής της Coca Cola, το γεγονός ότι οι υπόλοιπες εταιρείες διαθέτουν μεγαλύτερο κωδικολόγιο προϊόντων με στέβια δύναται να τους “αβαντάρει” ως προς το θέμα της διατήρησης της πιστότητας των καταναλωτών» εκτιμούν αναλυτές της αγοράς.
Τόνωση του ενδιαφέροντος
Σε κάθε περίπτωση, οι ίδιοι εκτιμούν ότι «τα νέα λανσαρίσματα θα τονώσουν το καταναλωτικό ενδιαφέρον και ενδέχεται να δοθεί μια νέα ώθηση συνολικά στην αγορά των μη αλκοολούχων ποτών, η οποία έχει δεχτεί σημαντικές πιέσεις κατά την περίοδο της ύφεσης». Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της IRI, τα αναψυκτικά τον φετινό Ιανουάριο κατέγραψαν πτώση 7,3% σε αξία και 11,4% σε όγκο, διατηρώντας την αρνητική πορεία των τελευταίων ετών. Συνολικά το 2016 έκλεισε για την κατηγορία των μη αλκοολούχων με απώλειες 5,9% σε αξία και 8,6% σε όγκο.
Αξίζει να επισημανθεί ότι σε όρους αξίας, οι πωλήσεις μη αλκοολούχων ποτών εκτιμάται ότι αγγίζουν το 1,5 δισ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος της αξίας πωλήσεων (60%) συγκεντρώνει η HORECA, λόγω του υψηλότερου επιπέδου τιμών που επικρατεί στη συγκεκριμένη αγορά. Η λιανική αγορά συγκεντρώνει το υπόλοιπο 40% της αξίας πωλήσεων. Τα αναψυκτικά αποτελούν τη βασική κατηγορία μη αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα, συγκεντρώνοντας περίπου το 70% των συνολικών πωλήσεων. Οι φυσικοί και συμπυκνωμένοι χυμοί συγκεντρώνουν το 23% των πωλήσεων, ενώ το υπόλοιπο 7% αφορά τις πωλήσεις παγωμένου τσαγιού και ενεργειακών ή αθλητικών ποτών.
Της Δανάης Αλεξάκη dalex@naftemporiki.gr
Μέσω της στέβιας προσπαθούν να «γλυκάνουν» τους τζίρους τους οι εγχώριοι εμφιαλωτές αναψυκτικών, ακολουθώντας το δυνατό trend του fine drinking με προϊόντα χωρίς ζάχαρη.Ωστόσο, η μάχη διεκδίκησης ηγετικού μεριδίου στην κατηγορία των αναψυκτικών με στέβια αναδεικνύεται ιδιαίτερα σκληρή, καθώς μετά την EΨΑ και την Green Cola, είσοδο στην κατηγορία κάνει και η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (ΗΒΕ) ΒΙΚΟΣ, ενώ θέση στην αγορά παίρνει από χθες και η Coca - Cola, η οποία ξεκίνησε τη διάθεση νέου κωδικού cola στέβια.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες η γενική διευθύντρια της Coca-Cola Hellas, με ευθύνη για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, κα Λίλιαν Νεκταρίου, «ο στόχος είναι να μεγαλώσει η συγκεκριμένη κατηγορία (σ.σ.: των αναψυκτικών χωρίς ζάχαρη) και να αποκτήσει και εκεί ηγετική παρουσία η Coca-Cola».
Αυτή τη στιγμή η κατηγορία των αναψυκτικών με στέβια εκτιμάται πως αντιστοιχεί στο 5% της συνολικής αγοράς μη αλκοολούχων με τις εκτιμήσεις της Coca-Cola να υπολογίζουν ότι με τη νέα αυτή κίνηση μπορεί σε βάθος τριετίας η συμμετοχή της κατηγορίας στο σύνολο των αναψυκτικών να ανέλθει στο 10%-15%.
Όπως ανέφερε η κ. Νεκταρίου, η κατηγορία των light αναψυκτικών (Coca-Cola Zero και Coca-Cola Light) αποτελεί το 35% του τζίρου του συνολικού χαρτοφυλακίου της εταιρείας στην εγχώρια αγορά, ποσοστό το οποίο αναμένεται, σύμφωνα με εκτιμήσεις να φτάσει στο 50% σε βάθος τριετίας. Οι φιλόδοξες προβλέψεις βασίζονται στο γεγονός ότι παρά τις γενικότερες πιέσεις που καταγράφει η κατηγορία των αναψυκτικών στην εγχώρια αγορά, η Coca-Cola Zero εμφανίζει ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 12% στο πρώτο τρίμηνο του 2017.
Παραγωγή στο Σχηματάρι
Να σημειωθεί ότι το νέο προϊόν θα παράγεται από την Coca-Cola Τρία Έψιλον στο megaplant του Σχηματαρίου, ενώ από χθες διατίθεται στην εγχώρια αγορά και στις αρχές Απριλίου θα αρχίσει να εξάγεται και στην Κύπρο. Μελλοντικά η εταιρεία αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να αποκτήσει παρουσία και σε άλλες αγορές.
Στο μεταξύ, πρόσφατα η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (ΗΒΕ) ΒΙΚΟΣ παρουσίασε στη HORECA 2017 τρία νέα προϊόντα αναψυκτικών με στέβια, τα οποία θα κυκλοφορούν στο εξής απ’ όλο το δίκτυο των συνεργατών της. Σύμφωνα με πληροφορίες, η τοποθέτηση στα ράφια θα είναι άμεση, ενώ οι τρεις κωδικοί με στέβια αφορούν αναψυκτικά cola, πορτοκαλάδα και λεμονάδα.
Η είσοδος δύο ακόμα παικτών αναμένεται να προκαλέσει ανατροπές στην εικόνα της κατηγορίας, leader της οποίας σήμερα θεωρείται η Green Cola, ενώ καλές επιδόσεις εμφανίζει και η ΕΨΑ, η οποία επί της ουσίας δημιούργησε την αγορά των αναψυκτικών με στέβια το 2012.
«Μολονότι είναι δύσκολο να ανταγωνιστεί κανείς το δίκτυο διανομής της Coca Cola, το γεγονός ότι οι υπόλοιπες εταιρείες διαθέτουν μεγαλύτερο κωδικολόγιο προϊόντων με στέβια δύναται να τους “αβαντάρει” ως προς το θέμα της διατήρησης της πιστότητας των καταναλωτών» εκτιμούν αναλυτές της αγοράς.
Τόνωση του ενδιαφέροντος
Σε κάθε περίπτωση, οι ίδιοι εκτιμούν ότι «τα νέα λανσαρίσματα θα τονώσουν το καταναλωτικό ενδιαφέρον και ενδέχεται να δοθεί μια νέα ώθηση συνολικά στην αγορά των μη αλκοολούχων ποτών, η οποία έχει δεχτεί σημαντικές πιέσεις κατά την περίοδο της ύφεσης». Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της IRI, τα αναψυκτικά τον φετινό Ιανουάριο κατέγραψαν πτώση 7,3% σε αξία και 11,4% σε όγκο, διατηρώντας την αρνητική πορεία των τελευταίων ετών. Συνολικά το 2016 έκλεισε για την κατηγορία των μη αλκοολούχων με απώλειες 5,9% σε αξία και 8,6% σε όγκο.
Αξίζει να επισημανθεί ότι σε όρους αξίας, οι πωλήσεις μη αλκοολούχων ποτών εκτιμάται ότι αγγίζουν το 1,5 δισ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος της αξίας πωλήσεων (60%) συγκεντρώνει η HORECA, λόγω του υψηλότερου επιπέδου τιμών που επικρατεί στη συγκεκριμένη αγορά. Η λιανική αγορά συγκεντρώνει το υπόλοιπο 40% της αξίας πωλήσεων. Τα αναψυκτικά αποτελούν τη βασική κατηγορία μη αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα, συγκεντρώνοντας περίπου το 70% των συνολικών πωλήσεων. Οι φυσικοί και συμπυκνωμένοι χυμοί συγκεντρώνουν το 23% των πωλήσεων, ενώ το υπόλοιπο 7% αφορά τις πωλήσεις παγωμένου τσαγιού και ενεργειακών ή αθλητικών ποτών.
facebook
twitter
google+
fb share