ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ & ΣΚΟΠΟΣ

To ΕΛ.Κ.ΕΠΙ είναι επιστημονικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός με κοινωφελή χαρακτήρα Ν.Π.Ι.Δ. αποτελεί φορέα υλοποίησης και παρεμβασης για την αύξηση της Επιχειρηματικότητας, Παραγωγικότητας και Εξωστρέφιας των επιχειρήσεων του Ιδιωτικού Τoμέα.

WHAT'S NEW?
Loading...

Πληροφορική: Στο εξωτερικό κοιτάζουν τώρα οι εισηγμένες


Μονόδρομο για τις περισσότερες εταιρείες πληροφορικής που θέλουν να αυξήσουν τα έσοδά τους αποτελεί η περαιτέρω διεθνοποίηση των δραστηριοτήτων τους, καθώς οι εγχώριες εργασίες τους επηρεάζονται αρνητικά από την οικονομική στασιμότητα και από την συνεχιζόμενη καθυστέρηση στην ανάθεση των έργων του νέου ΕΣΠΑ.

Ειδικότερα για το 2017, το πρώτο τετράμηνο ξεκίνησε «μουδιασμένα» για τις δουλειές του ιδιωτικού τομέα λόγω των συνεχιζόμενων εκκρεμοτήτων γύρω από το ζήτημα της δεύτερης αξιολόγησης, ενώ παράλληλα κανείς δεν γνωρίζει το αν και πότε θα αρχίσουν να ανατίθενται τα δημόσια έργα του ΕΣΠΑ που θεωρητικά θα έπρεπε να είχαν ξεκινήσει από πέρυσι.

Επιπλέον παράγοντας που επιβάλλει την περαιτέρω διεθνοποίηση των εργασιών είναι ο οξύς ανταγωνισμός στο εσωτερικό και η μεγάλη δυσκολία επίτευξης ικανοποιητικού περιθωρίου κέρδους τόσο από τα έργα του ιδιωτικού τομέα, όσο και από τις δημόσιες συμβάσεις.

Βέβαια, η διεθνοποίηση των εργασιών για τις εταιρείες πληροφορικής δεν αποτελεί εύκολη υπόθεση, καθώς απαιτεί υποδομή, χρόνο, αλλά και ρίσκο, το οποίο οι ελληνικές εταιρείες προσπαθούν να περιορίσουν (επικεντρώνονται σε προϊόντα και αγορές που πιστεύουν πως διαθέτουν συγκριτικό πλεονέκτημα). Το ευχάριστο πάντως είναι πως η κίνηση ουσιαστικής διεθνοποίησης των εταιρειών έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια και έτσι σε πολλές περιπτώσεις έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς.

Unisystems: Η θυγατρική της Quest Holdings αύξησε πέρυσι τον κύκλο εργασιών της κατά 18,7% σε σχέση με το 2015 (από 70 εκατ. σε 83 εκατ. ευρώ), όταν οι εργασίες της στο εξωτερικό ανέβηκαν κατά 49% (από € 15,8 εκατ. το 2015 σε € 23,6 εκατ. το 2016). Η κύρια αγορά του εξωτερικού ήταν οι οργανισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το 2016, στη Unisystems ανατέθηκαν πάνω από δέκα νέα τετραετούς διάρκειας συμβόλαια υπηρεσιών από οργανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 65 εκατ. ευρώ.

Τα συνολικά έσοδα της εταιρίας από τις αγορές του εξωτερικού αποτελούν πλέον το 29% των συνολικών ετησίων εσόδων της και το 35% των εσόδων από υπηρεσίες.

Για το 2017 και στο βαθμό που δεν υπάρχουν δυσμενείς εσωτερικές πολιτικοοικονομικές εξελίξεις, η Unisystems προβλέπει σχετική αύξηση του τζίρου από την εσωτερική αγορά, περαιτέρω βελτίωση της κερδοφορίας, συνέχιση της επέκτασης των πωλήσεων στο εξωτερικό και παραγωγή θετικών χρηματοροών. Το 2017 οι πωλήσεις από τις αγορές του εξωτερικού θα κυμανθούν στο 35% των συνολικών ετησίων εσόδων της εταιρίας ή στο 41% των εσόδων από υπηρεσίες.

MLS ΜΛΣ 0,00%: Η εταιρεία σημείωσε πέρυσι ιστορικό υψηλό στις πωλήσεις της βασιζόμενη στην εγχώρια αγορά. Για φέτος στοχεύει σε υψηλότερα νούμερα και μεταξύ των κινήσεων που σχεδιάζει είναι η διείσδυση σε νέες αγορές του εξωτερικού για κινητά τηλέφωνα και tablets.

Space Hellas: Άμεσα ή έμμεσα, το ποσοστό του κύκλου εργασιών της Space Hellas που κατευθύνεται στο εξωτερικό προσεγγίζει το 15% και στόχος είναι να αυξηθεί φέτος στο 20%.

Έτσι, μεταξύ των κινήσεων που ξεχωρίζουν προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση συγκαταλέγονται:

α) Η ίδρυση θυγατρικής εταιρείας στην Ιορδανία, με στόχο τη λειτουργία τηλεπικοινωνιακού κόμβου και την προσφορά υπηρεσιών διασύνδεσης σε πολυεθνικούς πελάτες, τόσο στο δίκτυο της British Telecom, όσο και άλλων τηλεπικοινωνιακών παρόχων.

β) Η ύπαρξη έντονου ενδιαφέροντος από την πλευρά της εισηγμένης για το Κατάρ, καθώς προτίθεται να διεκδικήσει μέρος των έργων που πρόκειται να υλοποιηθούν λόγω της διεξαγωγής του παγκόσμιου πρωταθλήματος ποδοσφαίρου στη συγκεκριμένη χώρα.

γ) Η προσπάθεια τελικής ανάληψης συγκεκριμένου έργου του Υπουργείου Εξωτερικών (Υπηρεσίες υποστήριξης Προξενικών Αρχών και Προξενικών Γραφείων Διπλωματικών Αποστολών στη διαδικασία χορήγησης θεωρήσεων σε πάνω από δέκα χώρες), όπου αναμένεται η ανακήρυξη της εταιρείας ως προσωρινού αναδόχου.

δ) Οι δυνατότητες μεσομακροπρόθεσμης δράσης στο εξωτερικό που δίνει η στρατηγική συνεργασία της εισηγμένης με την ολλανδική Web IQ (νέος πυλώνας εργασιών που θα βασίζεται στο Cyber Security και στα Big Analytics, μέσω προϊόντων που θα προσφερθούν σε παλαιούς και νέους πελάτες, τόσο στην Ελλάδα όσο κυρίως στο εξωτερικό).

Entersoft: Σύμφωνα με το management της ελληνικής εταιρείας, προσφέρεται στο εξωτερικό ποιότητα πολυεθνικών προϊόντων σε καλύτερες τιμές.

Το 15% των συνολικών εργασιών του Ομίλου προέρχεται από το εξωτερικό, όταν η όλη προσπάθεια ξεκίνησε μόλις το 2010 και μάλιστα θα πρέπει να συνεκτιμηθεί ότι κατά την τελευταία εξαετία αυξήθηκαν σημαντικά και οι εγχώριες εργασίες.

Οι προοπτικές περαιτέρω διεθνοποίησης είναι θετικές, καθώς η Entersoft σταδιακά εκμεταλλεύεται τα references που αποκτά από την ολοκλήρωση έργων τα οποία ικανοποιούν ξένους και πολυεθνικούς πελάτες.

Q&R: Το μεγαλύτερο τμήμα των εργασιών της εισηγμένης προέρχεται από το χώρο των δημόσιων έργων. Όμως, η διοίκησή της εξετάζει φέτος προσεκτικά τις δυνατότητες επενδύσεων στο εξωτερικό, προκειμένου να εξασφαλίσει έσοδα από νέες αγορές, ενώ ταυτόχρονα μέσω συνεργειών με άλλες μεγάλες εταιρείες πληροφορικής επιδιώκει τη συμμετοχή της σε μεγάλα έργα πληροφορικής του εξωτερικού.

PROFILE: Ήδη πάνω από το 50% των συνολικών εργασιών της εισηγμένης προέρχεται από τις αγορές του εξωτερικού.

Ο όμιλος ενισχύει συστηματικά την παρουσία του και τις δραστηριότητές του στις αγορές του εξωτερικού, με σκοπό την πιο ολοκληρωμένη κάλυψη και εξυπηρέτηση των αναγκών του τραπεζικού και επενδυτικού τομέα, στον οποίο και διαθέτει σημαντική εξειδίκευση.

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται, όπως υποστηρίζει η διοίκηση της PROFILE, «η ενίσχυση των δραστηριοτήτων του ομίλου τόσο στην περιοχή της Ασίας αλλά και των γύρω περιοχών, η αύξηση του εξειδικευμένου προσωπικού στο γραφείο στο Ντουμπάι για μεγαλύτερη διείσδυση στην ευρύτερη περιοχή με τοπική εξυπηρέτηση και συνεργασίες, η ενεργή δραστηριοποίηση της θυγατρικής στην Ελβετία, ενώ η εν γένει ακολουθούμενη στρατηγική αποσκοπεί στην εδραίωση της παρουσίας του ομίλου στις εν λόγω αγορές υψηλού ενδιαφέροντος και δυναμικής και στην προώθηση των εξειδικευμένων προϊόντων της σε νέες αγορές».

Στέφανος Kοτζαμάνηςkotzamanis@euro2day.gr