Την προκήρυξη ειδικών χρηματοδοτικών προγραμμάτων τα οποία θα είναι εστιασμένα στους κλάδους της αγροδιατροφήςς και εν γένει στη βιομηχανία τροφίμων, προανήγγειλε σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας Κώστας Φωτάκης.
Μιλώντας στην απονομή των βραβείων «ECOTROPHELIA 2017» που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) ο κ. Φωτάκης στάθηκε στην ανάγκη σύμπραξης της πανεπιστημιακής και της ερευνητικής κοινότητας με τις επιχειρήσεις, ώστε να αξιοποιηθεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό το απόθεμα γνώσης που υπάρχει για την ανάπτυξη της παραγωγής και συνακόλουθα της οικονομίας της χώρας.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός «η γνώση, το ανθρώπινο δυναμικό, οι κλιματολογικές συνθήκες και η ποιότητα των πρώτων υλών, με τη σωστή αξιοποίηση μπορούν να απογειώσουν τον τομέα της αγροδιατροφής»
Σύμφωνα με τον ίδιο αυτή τα στιγμή υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ ύψους 1,2 δισ. ευρώ, τα οποία σταδιακά θα αξιοποιηθούν για την ενίσχυση της αγροδιατροφής.
Πέραν όμως, των κονδυλίων αυτών, σημείωσε ότι οι επιχειρήσεις, η πανεπιστημιακή και η ερευνητική κοινότητα μπορούν να ενισχυθούν και από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ) το οποίο με πόρους 240 εκατ. Ευρώ χρηματοδοτεί την έρευνα και τη διασύνδεση γνώσης και παραγωγής, όπως επίσης σύντονα θα μπορούν να λάβουν ενισχύσεις από το Ταμείο Συμμετοχών (Equi Fund) το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει το ερχόμενο Φθινόπωρο.
Ο ίδιος εξήγγειλε τη προκήρυξη μιας στοχευμένης δράσης για τη στήριξη των ερευνητικών κέντρων των επιχειρήσεων, ενώ επανερχόμενος στον τομέα της αγροδιατροφής, επεσήμανε ότι σύντομα θα υπάρξουν τρεις χρηματοδοτικές παρεμβάσεις που θα επονομάζονται «Οι δρόμοι των Αμπελώνων», «Οι δρόμοι των Ελιών» και «Οι δρόμοι του Μελιού».
Ένα «μεγάλο μπράβο» στους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, φοιτητές, απηύθυνε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΕΒΤ Ευάγγελος Καλούσης. Ο ίδιος εξέφρασε τη βεβαιότητά του ότι και 15 προϊόντα που συμμετείχαν στην τελική φάση του διαγωνισμού, «θα βρουν το δρόμο τους για την αγορά» τονίζοντας την ανάγκη διασύνδεσης της πανεπιστημιακής κοινότητας με τη βιομηχανία.
Κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στο σημαντικό ρόλο της βιομηχανίας τροφίμων στη χώρα, ο κ. Καλούσης σημείωσε ότι τα «κλειδιά» για την ανάπτυξή της, είναι η ανταγωνιστικότητα, η εξωστρέφεια, η έρευνα και καινοτομία και η προσέλκυση επενδύσεων.
Ο διαγωνισμός
Ο διαγωνισμός ECOTROPHELIA διοργανώνεται για έβδομη συνεχή χρονιά στην Ελλάδα και αποτελεί μέρος του σχετικού πανευρωπαϊκού διαγωνισμού. Για αυτό άλλωστε, η νικήτρια ομάδα θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον πανευρωπαϊκό που θα πραγματοποιηθεί σε λίγους μήνες στο Λονδίνο.
Στόχος του, είναι η δημιουργία νέων καινοτόμων και φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων διατροφής, τα οποία θα μπορούν να κυκλοφορήσουν στην αγορά. Άλλωστε πολλά είναι τα προϊόντα που συμμετείχαν στους προηγούμενους διαγωνισμούς και σήμερα αποτελούν «κωδικούς» μεγάλων εταιρειών τροφίμων.
Τα βραβεία
Το πρώτο βραβείο το οποίο συνοδεύτηκε και με το χρηματικό ποσό των 1.200 ευρώ, απέσπασε ομάδα φοιτητών της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με το προϊόν «AVOYOG Smoothie Beverage». Πρόκειται για ένα ρόφημα αβοκάντου και ορού στραγγιστού γιαουρτιού με πρεβιοτικά και αντιοξειδωτικά.
Το δεύτερο βραβείο και το χρηματικό έπαθλο των 800 ευρώ, έλαβαν οι φοιτητικές ομάδες ΑΤΕΙΘ / Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας – ΓΠΑ/ Τμήμα Βιοτεχνολογίας – ΕΜΠ/ Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών με το προϊόν «Yomast. Πρόκειται για ελληνικό γιαούρτι 2% χωρίς λακτόζη με μαστίχα εμπλουτισμένο σε βιταμίνη D, ασβέστιο και φώσφορο.
Το τρίτο βραβείο συνοδευόμενο από ποσό 500 ευρώ έλαβε πάλι φοιτητική ομάδα της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με το προϊόν «Eli». Πρόκειται για ένα σνακ από ελληνικές πράσινες ελιές με τραγανή επικάλυψη.
Το βραβείο «καλύτερης παρουσίασης έλαβε η ομάδα φοιτητών του Τμήματος Τεχνολογίας Τροφίμων του ΤΕΙ Θεσσαλίας με το προϊόν «Don Cake». Πρόκειται για μπισκότα πρωτεϊνούχα με φυτικές ίνες γεμιστά με κρέμα ονογάλακτος και γίδινου γάλακτος.
Τέλος το βραβείο «καλύτερου πλάνου μάρκετινγκ και εμπορίας» έλαβε η ομάδα φοιτητών του Τμήματος Επιστήμης Τροφίμων του Πανεπιστημίου Αιγαίου με το προϊόν «Honey Bee Good», τρόφιμο με βάση το ελληνικό μέλι και βότανα.
Σταμάτης Ζησίμουs.zisimou@euro2day.gr
facebook
twitter
google+
fb share