ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ & ΣΚΟΠΟΣ

To ΕΛ.Κ.ΕΠΙ είναι επιστημονικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός με κοινωφελή χαρακτήρα Ν.Π.Ι.Δ. αποτελεί φορέα υλοποίησης και παρεμβασης για την αύξηση της Επιχειρηματικότητας, Παραγωγικότητας και Εξωστρέφιας των επιχειρήσεων του Ιδιωτικού Τoμέα.

WHAT'S NEW?
Loading...

Ποιες εισηγμένες εταιρείες επηρεάζονται από την άνοδο του ευρώ - Σημαντικές οι επιπτώσεις στα κέρδη


Kανένας ακόμα έλληνας αναλυτής δεν έχει βγάλει κάποιο report με τις επιπτώσεις της ανόδου του ευρώ έναντι του δολαρίου στα αποτελέσματα των ΕΛΠΕ και και της Motor Oil
Σημαντικές επιπτώσεις για πόλλες εισηγμένες εταιρίες έχει για πολλούς η άνοδος του ευρώ.
Μεγάλο πρόβλημα κατ’ αρχάς έχουν τα διυλιστήρια επειδή τα περιθώρια κέρδους είναι σε δολάρια και έτσι η ισχυροποίηση του ευρώ θα έχει μεγάλη επίπτωση στα κέρδη.
Ωστόσο κανένας ακόμα έλληνας αναλυτής δεν έχει βγάλει κάποιο report με τις επιπτώσεις της ανόδου του ευρώ έναντι του δολαρίου στα αποτελέσματα των ΕΛΠΕ και και της Motor Oil και γενικά των εταιρειών που επηρεάζονται από την ισχυροποίηση του ευρώ, το οποίο από το 1.05 που ήταν, έχει πάει στο 1.14.
Από την άνοδο του ευρώ, μεγάλο χτύπημα θα δεχθεί και ο ΤΙΤΑΝΑΣ όπου πλέον το 40-5KK0% των EBITDA του έρχεται από την Αμερική.
Σε μικρότερο βαθμό και τα Πλαστικά Θράκης γιατί και αυτά έχουν έκθεση στην Αμερική.
Και τέλος, τα Σωληνουργεία Κορίνθου όπου η άνοδος του ευρώ τα κάνει λιγότερο ανταγωνιστικά επειδή είναι καθαρά εξαγωγική εταιρεία και σε συνδυασμό με τη χαμηλή τιμή του πετρελαίου δημιουργεί συνθήκες αυξημένου ανταγωνισμού.

Οι εταιρείες που επηρεάζονται από την άνοδο του ευρώ

VIOHALCO: Ο μεγαλύτερος εξαγωγέας της χώρας πραγματοποιεί πάνω από το 85% του κύκλου εργασιών του εκτός Ελλάδος, κυρίως στην Ευρώπη. Ωστόσο, έχει σημαντική παρουσία μέσω των θυγατρικών του στις ΗΠΑ, αλλά και σε άλλες χώρες εκτός Ευρωζώνης.
Χαρακτηριστικά, τα Σωληνουργεία Κορίνθου πραγματοποιούν το 60% των πωλήσεών τους εκτός ζώνης ευρώ, η ΕΛΒΑΛ διαθέτει το 10% της παραγωγής της στις ΗΠΑ κι άλλο τόσο σχεδόν στην Ασία, ενώ η Χαλκόρ διαθέτει εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης περί το 20% των πωλήσεων εκτός Ελλάδος.
Motor Oil Hellas: Το κατεξοχήν εξαγωγικό διυλιστήριο της πραγματοποιεί πάνω από το 75% των πωλήσεών του εκτός Ελλάδος.
Από τους πελάτες του διυλιστηρίου, μόλις το 11% είναι χώρες της Ε.Ε., ενώ σημαντικοί παραδοσιακοί αγοραστές είναι το αμερικανικό Δημόσιο, η BP, η Τουρκία, η Λιβύη και, φυσικά, ο τομέας της ναυτιλίας.
Το βασικό κόστος πρώτης ύλης του ομίλου (αγορά πετρελαίου) υπολογίζεται σε δολάρια…
ΤΙΤΑΝ: Μόλις το 25% των πωλήσεων του ομίλου πραγματοποιείται στην Ελλάδα, την ίδια στιγμή που στις ΗΠΑ ενισχύει όλο και περισσότερο το μερίδιό του, φτάνοντας στο 40% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Σημειώνεται ότι υπόλοιπο 35% του τζίρου πραγματοποιείται στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Αίγυπτο.
Η εταιρεία προσβλέπει στην ενίσχυση των μεγεθών της για το επόμενο διάστημα, κυρίως από την αγορά της Αμερικής.
Η εκτίμηση βασίζεται σε προβλέψεις για σταθερή αύξηση της ζήτησης τα επόμενα χρόνια, στα επίπεδα του 7,6%
Ειδικά στη Φλόριντα, όπου και έχει μονάδα η εταιρεία, η κατανάλωση τσιμέντου κινείται με το εντυπωσιακό 21%.

www.bankingnews.gr