ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ & ΣΚΟΠΟΣ

To ΕΛ.Κ.ΕΠΙ είναι επιστημονικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός με κοινωφελή χαρακτήρα Ν.Π.Ι.Δ. αποτελεί φορέα υλοποίησης και παρεμβασης για την αύξηση της Επιχειρηματικότητας, Παραγωγικότητας και Εξωστρέφιας των επιχειρήσεων του Ιδιωτικού Τoμέα.

WHAT'S NEW?
Loading...

Νέα κριτήρια έρχονται στις ρυθμίσεις οφειλετών προς τα ασφαλιστικά Ταμεία και το Δημόσιο καθώς οι δόσεις θα καθορίζονται και από το ύψος των καταθέσεων ακόμη και για χρέη από 3.000 ευρώ έως 20.000 ευρώ.

Μάλιστα οι δανειστές θέτουν ως όρο να υπάρχει περιουσιακό κριτήριο στις ρυθμίσεις χρεών ακόμη και για μικροποσά της τάξης των 3.000 ευρώ.

Το πρόβλημα όμως εντοπίζεται, σύμφωνα με πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, πως τυχόν περιουσιακά στοιχεία θα έχουν οριζόντια εφαρμογή και θα εξατομικεύονται ανάλογα με το τι διαθέτει ο καθένας μετά την υποβολή της αίτησης.

Σε κάθε περίπτωση πάντως είναι δεδομένο ότι όσοι χρωστούν έως 20.000 ευρώ είτε στα ασφαλιστικά Ταμεία είτε στο Δημόσιο δεν θα επιλέγουν μόνοι τους τις δόσεις αλλά το ποσό που θα πληρώνουν κάθε μήνα θα βγαίνει με βάση το ύψος του μηνιαίου εισοδήματος.

Οι 120 δόσεις εξόφλησης οφειλής, εφόσον είναι από 3.000,01 έως τις 20.000 ευρώ δεν είναι δεδομένες σε καμία περίπτωση αλλά αντίθετα η διάρκεια αποπληρωμής θα είναι σε συνάρτηση αφενός με τις δόσεις που βγαίνουν από το διαθέσιμο εισόδημα του οφειλέτη και αφετέρου θα παίζει ρόλο και το κομπόδεμα που έχει ή δεν έχει στην τράπεζα!

Το κριτήριο περιουσίας μπήκε στη συζήτηση από την τρόικα ενώ επίκειται η έκδοση της τελικής Υπουργικής Απόφασης με την οποία θα καθορίζονται οι όροι και κυρίως ποιος μπαίνει και ποιος όχι στη ρύθμιση χρεών έως 20.000 ευρώ, είτε είναι προς τα ασφαλιστικά Ταμεία είτε προς την Εφορία.

Η απόφαση θα είναι κοινή και με ενιαίους όρους για όλους όσοι έχουν οφειλές από 3.000 ευρώ μέχρι 20.000 ευρώ μόνον σε Ταμεία ή και σε Εφορία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν οφειλές μέχρι 20.000 ευρώ (π.χ. σε Εφορία, ΙΚΑ, ΟΑΕΕ) και επιπλέον ένας επαγγελματίας χρωστά και σε τράπεζα, τότε και στην περίπτωση που η συνολική οφειλή είναι μεταξύ 20.000,01 έως και 50.000 ευρώ, εξετάζεται να μπαίνουν και κριτήρια ακίνητης περιουσίας, ώστε το σύνολο της ρυθμιζόμενης οφειλής να έχει αντίκρισμα σε εισόδημα, σε καταθέσεις και περιουσιακά – εμπράγματα στοιχεία, που να διασφαλίζουν ότι το χρέος θα εξοφληθεί ακόμη και αν ο οφειλέτης εγκαταλείψει κάποια στιγμή τη ρύθμιση και σταματήσει να πληρώνει τις δόσεις.

Σχεδόν τα ¾ των οφειλετών όσον αφορά τα ασφαλιστικά Ταμεία έχει χρέη έως 15.000 ευρώ.

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πάνω από 240.000 αγρότες με χρέη έως 5.000 ευρώ και περίπου 450.000 ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι και επιχειρήσεις.

Αυτός ο "πληθυσμός" έχει μεν τη δυνατότητα να ρυθμίσει χρέη είτε σε 12 δόσεις είτε σε περισσότερες (έως και 120). Η διαφορά των δύο ρυθμίσεων είναι στα ποσά και στα κριτήρια. Η διευκόλυνση αυτή όμως έχει και ακριβό αντάλλαγμα, που είναι τα κριτήρια που πρέπει να αποδεχθεί ο οφειλέτης για να πάρει περισσότερες δόσεις και ανάμεσα σε αυτά δεν είναι μόνον το εισόδημα αλλά θα συνυπολογίζονται και οι καταθέσεις!

Μάλιστα δεν αποκλείεται να υπάρξει κάποιου είδους περιουσιακό κριτήριο, ακόμη και για οφειλές έως τις 3.000 ευρώ.

Η αντιπρόταση του υπουργείου Εργασίας, όσον αφορά στις ρυθμίσεις χρεών μόνο προς τα ασφαλιστικά Ταμεία είναι να ισχύσουν μεν περιουσιακά κριτήρια ακόμη και για μικρά χρέη των 3.000 ευρώ αλλά και έχουν σαφή στόχο στους στρατηγικούς κακοπληρωτές.

Όποιος δηλαδή χρωστά 5.000 ευρώ αλλά έχει καταθέσεις 50.000 ευρώ, θα μπαίνει σε ρύθμιση αλλά θα βάζει και ενέχυρο καταθέσεις. Η μεγάλη παγίδα που έρχεται όμως από το συνδυασμό περιουσιακών κριτηρίων και εισοδήματος είναι ότι οι περίφημες 120 δόσεις για ρύθμιση χρεών δεν είναι καθόλου δεδομένες καθώς αν το εισόδημα δικαιολογεί την εξόφληση οφειλές σε λιγότερες δόσεις τότε η ρύθμιση θα μπορεί να κατεβαίνει σε 80, 70, 50 ή ακόμη και σε 24 δόσεις!

Από την άλλη οι μη έχοντες εισόδημα και καταθέσεις θα έχουν την δυνατότητα να ρυθμίσουν χρέη έως 120 δόσεις με το ελάχιστο ποσό των 50 ευρώ το μήνα. Και εδώ όμως υπάρχουν ενστάσεις από την τρόικα, που ζητά να μην προσδιορίζονται οι μη έχοντες μόνον από το εισόδημα που δηλώνουν στην εφορία αλλά να εξετάζεται και η αξία της ακίνητης περιουσίας τους.

Πηγή: enikonomia.gr