Η οικονομική κρίση έδωσε ζωή στα παντοπωλεία της γειτονίας τα γνωστά σε όλους μπακάλικα.
Οι «μικροί» του λιανεμπορίου επιβίωσαν στην αγορά καθώς κατανόησαν έγκαιρα ότι πρέπει να συνασπισθούν και να οργανωθούν.
Η ανάγκη για φθηνότερες λύσεις έγινε στην πράξη «ομπρέλα» προστασίας για τους μικρούς εμπόρους που πήραν θέση στην αγορά δίνοντας προϊόντα σε καλές τιμές όπως οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Ο Γιάννης Πηλίδης γενικός διευθυντής της εταιρείας «Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες Α.Ε» μιλά στο bankingnews για τις δυνατότητες των «μικρών» να… μεγαλώσουν βάζοντας στην ουσία εμπόδια στους ισχυρούς της αγοράς και την ίδια στιγμή συμβάλλουν στη βελτίωση του ανταγωνισμού προς όφελος των καταναλωτών.
Ο κ. Γιάννης Πηλίδης ισχυρίζεται ότι οι «μικροί» έχουν σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των «μεγάλων» και αυτό είναι το λειτουργικό κόστος, το οποίο όμως είναι ικανό να ψαλιδίζει ή να ανοίγει την ψαλίδα, δίνοντας καλύτερες προσφορές προϊόντων προς τους καταναλωτές.
Οι «Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες» Α.Ε. λειτουργεί ως ομπρέλα για τα συνοικιακά παντοπωλεία με το συνολικό τους αριθμό να φθάνει σε 330 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα εκτό της Αττικής.
Η αλυσίδα market των «μικρών» δραστηριοποιείται από το Βόλο μέχρι τον Έβρο και στην Κρήτη ενώ αποφεύγει την περιοχή της Αττικής.
Ο κ. Πηλίδης κάνει λόγο για ταχεία ανάπτυξη της αλυσίδας από το 2012 μέχρι σήμερα.
Ο τζίρος σε τιμές χονδρικής διαμορφώθηκε στα 70 εκατ. ευρώ το 2016, ενισχυμένος σε σχέση με το 2015 λόγω και των προβλημάτων του ομίλου Μαρινόπουλου. Φέτος, όπως λέει ο κ. Πηλίδης ο τζίρος θα διαμορφωθεί στα ίδια επίπεδα με πέρυσι καθώς δεν αυξήθηκαν τα εισοδήματα των καταναλωτών αλλά και από το γεγονός ότι ο όμιλος Σκλαβενίτη απορροφά μέρος της πελατείας του Μαρινόπουλου, δηλαδή οι πελάτες επιστρέφουν στα καταστήματα.
Ο γενικός διευθυντής της εταιρείας «Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες Α.Ε.» υποστηρίζει ότι οι «μικροί» του λιανεμπορίου ελέγχουν το 20% της αγοράς και προσπαθούν να επιβιώσουν μόνοι τους κάτι που καθιστά δύσκολο έως ακατόρθωτο.
Ο ίδιος εκτιμά ότι τη νέα χρονιά οι «μεσαίοι» και οι «μικροί» του λιανεμπορίου που παλεύουν μόνοι τους, θα δεχθούν πιέσεις από τους «μεγάλους» και δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί νέος γύρος ανακατατάξεων στην αγορά με επίκεντρο τις μεσαίες αλυσίδες σουπερ μάρκετ, οι οποίες πολύ πιθανόν να ενταχθούν σε μία μεγαλύτερη αλυσίδα διότι σε άλλη περίπτωση θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα επιβίωσης.
Οι «Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες», ετοιμάζουν νέο brand με την εμπορική επωνυμία «Γρήγορα» που θα προσφέρει στους καταναλωτές καφέ και τσιγάρα.
Η ομπρέλα των μικρών παντοπωλών περιλαμβάνει τα εμπορικά σήματα Ήλιος market, Πρόοδος market και Ελληνικά market που αποτέλεσε και το βασικό κορμό για τη δημιουργία της εταιρείας Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες Α.Ε.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
facebook
twitter
google+
fb share