Του Χάρη Φλουδόπουλου
Έντονη κινητικότητα επικρατεί στον ΟΛΠ, καθώς, ενάμιση χρόνο μετά την ανάληψη της διοίκησης από τους Κινέζους της COSCO, βρίσκονται σε πλήρη ανάπτυξη τα σχέδια για ενίσχυση της θέσης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Προτεραιότητα αυτήν τη στιγμή αποτελεί η υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων, εν αναμονή της έγκρισης του master plan του Οργανισμού, που εκτός απροόπτου θα έχει δοθεί μέχρι τις αρχές Ιουνίου. Ήδη μέσα στο 2018 ξεκινούν επενδύσεις που ξεπερνούν τα 200 εκατ. ευρώ σε προϋπολογισμό και αφορούν τον σταθμό των αυτοκινήτων, τη ΝΕΖ, τη νότια επέκταση του λιμένα, τον ΟΔΔΥ και τη μερική ανακατασκευή του Προβλήτα 1. Ταυτόχρονα, όμως, η διοίκηση ήδη κάνει κινήσεις αλλαγής πολιτικής στο κομμάτι των πελατών, με έμφαση στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων, την αύξηση των χρηστών αλλά και του όγκου διακίνησης φορτίων.
Στόχος, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Oργανισμού, captain Fu Chengqiu, να γίνει ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου. Μέσα σε έναν χρόνο μάλιστα, ο Πειραιάς αναρριχήθηκε 57 θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη, από την 93η στην 36η θέση μεταξύ όλων των λιμανιών στον κόσμο, καθώς η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έφτασε τα 4,125 εκατ. ΤΕUs.
Νέες συμφωνίες
Ειδικά για το κομμάτι της κρουαζιέρας, που το 2017 δέχτηκε πιέσεις λόγω των προβλημάτων στην ευρύτερη περιοχή της Aνατολικής Μεσογείου, η πολιτική που ακολουθεί ο ΟΛΠ είναι επιθετική και στοχεύει στην αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του Πειραιά (ως λιμανιού χώρας της Ε.Ε. με σταθερότητα και ασφάλεια). Θέλουμε να φέρουμε όσο το δυνατόν περισσότερες εταιρείες που θα χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως λιμάνι αφετηρίας, σημειώνουν πηγές της εταιρείας. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση του ΟΛΠ έχει φέτος κλείσει συμφωνίες με συνολικά 11 εταιρείες κρουαζιέρας, που θα ωφελήσουν όχι μόνο τον Πειραιά, αλλά και άλλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας.
Η ενίσχυση της κρουαζιέρας αποτελεί προτεραιότητα και για την COSCO, η οποία μάλιστα προωθεί τη δραστηριότητα, ενισχύοντας τον τουρισμό από την Κίνα. Στο πλαίσιο αυτό, πέρυσι είχε ξεκινήσει η απευθείας αεροπορική σύνδεση της Αθήνας με το Πεκίνο, ενώ από φέτος έχουν αυξηθεί οι απευθείας πτήσεις σε τρεις ανά εβδομάδα.
Τα σχέδια αυτά, βεβαίως, για να αναπτυχθούν πλήρως, θα πρέπει να υποστηριχθούν και με ξενοδοχειακές υποδομές: οι μη υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΠ περιλαμβάνουν πρόβλεψη για 4 ξενοδοχεία στον κεντρικό λιμένα και ήδη έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με ενδιαφερόμενους πιθανούς επενδυτές προκειμένου να προχωρήσει το project, που περιλαμβάνει επίσης και τη δημιουργία ενός εμπορικού κέντρου με τη νότια επέκταση του λιμανιού.
Η Audi και οι άλλοι
Την ίδια στιγμή, μεγάλη έμφαση δίνεται στο άνοιγμα του Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη, στο πλαίσιο της ένταξης του λιμανιού στον Δρόμο του Μεταξιού. Κομβικό ρόλο για την αύξηση της διακίνησης εμπορευμάτων παίζει η σιδηροδρομική διασύνδεση, η οποία αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης. Έτσι, ενώ το 2017 έφτασαν στο λιμάνι και φορτώθηκαν 300 τρένα, φέτος αναμένεται να αυξηθούν στα 500-550, ενώ θα ξεκινήσει στα τέλη Μαΐου - αρχές Ιουνίου και η σύνδεση με τα Σκόπια. Μεταξύ των αγορών με τις οποίες γίνονται επαφές είναι χώρες της Δ. Ευρώπης, όπως η Ελβετία και η Γαλλία, αλλά και η ενίσχυση της παρουσίας στη Γερμανία και την Πολωνία.
Εδώ να σημειωθεί ότι μέσω του Πειραιά υπάρχει συμφωνία με την Audi για την εξαγωγή μοντέλων που παράγονται αποκλειστικά στην Ευρώπη, όπως το TT και το A4. Για αυτόν τον σκοπό, άλλωστε, μια από τις πρώτες επενδύσεις που ξεκινά ο ΟΛΠ τον Νοέμβριο είναι το νέο πάρκινγκ στο car terminal, με προϋπολογισμό 50 εκατ. ευρώ.
facebook
twitter
google+
fb share