ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ & ΣΚΟΠΟΣ

To ΕΛ.Κ.ΕΠΙ είναι επιστημονικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός με κοινωφελή χαρακτήρα Ν.Π.Ι.Δ. αποτελεί φορέα υλοποίησης και παρεμβασης για την αύξηση της Επιχειρηματικότητας, Παραγωγικότητας και Εξωστρέφιας των επιχειρήσεων του Ιδιωτικού Τoμέα.

WHAT'S NEW?
Loading...

ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

«Ουρές» στον Συνήγορο του Καταναλωτή
Υπερδιπλάσιες αναφορές έφθασαν στο γραφείο του Συνήγορου του Καταναλωτή πέρυσι σε σχέση με το 2015. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, Λευτέρης Ζαγορίτης, με αφορμή τη χθεσινή Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, το 2016 κατατέθηκαν στην Ανεξάρτητη Αρχή συνολικά 7.609 αναφορές για εξωδικαστική επίλυση διαφορών έναντι 3.697 που ήταν το 2010, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν τη γρήγορη, αξιόπιστη και χωρίς το κόστος που συνεπάγεται η προσφυγή στη Δικαιοσύνη.Αξίζει να σημειωθεί, ότι πάνω από το 80% των υποθέσεων επιλύονται, και μάλιστα, στη συντριπτική τους πλειονότητα υπέρ του καταναλωτή. Μάλιστα, μέσω της ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών που εφαρμόζει η Αρχή από τις 15.2.2016 για τις συμβάσεις που συνάπτονται μέσω διαδικτύου τα θετικά αποτελέσματα της διαμεσολάβησης επιτυγχάνονται ακόμη ταχύτερα για τα μέρη, με μέσο χρόνο επίλυσης τις 48 ημέρες.

Ο κ. Ζαγορίτης αναφέρθηκε επίσης και στον Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας, ο οποίος αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από την 1η Απριλίου 2017, μετά την κύρωσή του με το προεδρικό διάταγμα 10/2017.

Με τον Κώδικα θεσπίζονται αρχές και κανόνες που διέπουν τις σχέσεις μεταξύ των καταναλωτών και των προμηθευτών και των ενώσεών τους, στο σύνολο των εμπορικών κλάδων του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα και με δεσμευτική ισχύ. Η έκδοση του Κώδικα, όπως είπε ο κ. Ζαγορίτης, θωρακίζει περαιτέρω την καταναλωτική νομοθεσία και ενισχύει το κλίμα εμπιστοσύνης στην αγορά, η οποία εξακολουθεί να δοκιμάζεται από την πολυετή και πολυεπίπεδη οικονομική κρίση. Πέραν του Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας, ο Συνήγορος του Καταναλωτή προχώρησε μεταξύ άλλων σε μια σειρά από θεσμικές προτάσεις και παρεμβάσεις, μεταξύ των οποίων η αυστηροποίηση του θεσμικού πλαισίου που διέπει τις εισπρακτικές εταιρείες και ιδίως τη μη όχληση των καταναλωτών όσο εκκρεμεί η εξωδικαστική επίλυση της διαφοράς, τη θέση σαφών και διαφανών κριτηρίων για τη διαμόρφωση του πλαισίου αναπροσαρμογής του κυμαινόμενου επιτοκίου, την πλήρη και ουσιαστική προσυμβατική ενημέρωση και τη χορήγηση του σχεδίου της δανειακής σύμβασης εύλογο χρόνο πριν από την υπογραφή της για μελέτη από τον υποψήφιο δανειολήπτη.