ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ & ΣΚΟΠΟΣ

To ΕΛ.Κ.ΕΠΙ είναι επιστημονικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός με κοινωφελή χαρακτήρα Ν.Π.Ι.Δ. αποτελεί φορέα υλοποίησης και παρεμβασης για την αύξηση της Επιχειρηματικότητας, Παραγωγικότητας και Εξωστρέφιας των επιχειρήσεων του Ιδιωτικού Τoμέα.

WHAT'S NEW?
Loading...

Ελληνική εξωστρέφεια σε νέους κλάδους

 Τη δική τους ηχηρή απάντηση στην ύφεση δίνουν αρκετές ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε μη παραδοσιακούς τομείς της οικονομίας, γράφοντας «χιλιόμετρα» σε ξένες χώρες με εφαλτήριο μια στέρεη παραγωγική βάση στην ελληνική αγορά. Μακριά από τον σκληρό πυρήνα των παραγωγικών κλάδων που έχουν σμιλέψει επί σειρά δεκαετιών τον εξαγωγικό τους χαρακτήρα και έχουν ρίξει γέφυρες σε ώριμες εισαγωγικές αγορές (παραγωγοί ελαιολάδου, οίνου και γενικά
γεωργικών προϊόντων), ελληνικές εταιρείες διαπρέπουν σε τρίτες χώρες διαθέτοντας premium προϊόντα ομορφιάς, ένδυσης και υπόδησης, κοσμήματα και αξεσουάρ.

Για τον Γιώργο Παπαλέξη, που βρίσκεται πίσω από τη διεθνή επιτυχία του Οίκου «ZOLOTAS», το όραμα είναι να επεκταθεί η φήμη του σε μεγαλουπόλεις του εξωτερικού τα επόμενα χρόνια. Στόχο την αγορά των ΗΠΑ έχει θέσει η Μαρέβα Γκραμπόφσκι με την εταιρεία ZEUS + DIONE, που αντλεί την έμπνευση των δημιουργιών της από τα ακριτικά χωριά της Ελλάδας, ενώ η Ναταλία Βαγιωνή είναι εκείνη που ανέτρεψε το κατεστημένο στην αγορά των καλλυντικών, δημιουργώντας φρέσκα και χειροποίητα καλλυντικά, τα γνωστά σε όλους Fresh Line. Ο Δήμος Αραβανής φροντίζει για να φτάνουν τα ρούχα της Pink Woman στα τέσσερα σημεία του πλανήτη, ενώ ο Γιάννης Αναστασίου φρoντίζει για την προώθηση των προϊόντων της FREZYDERM σε περισσότερες από 22 χώρες και συνεχίζει μία συνεχώς ανοδική πορεία. Με βάση της το Λονδίνο, η Μαίρη Κατράντζου σχεδιάζει ρούχα που πωλούνται σε Αμερική και της Ευρώπη, ενώ οι Xριστίνα Μαρτίνη και Νικόλας Μίνογλου δημιουργούν αρχαιοελληνικά σανδάλια που διατίθενται σε 300 σημεία πώλησης σε 50 χώρες.

Το εξωστρεφές προφίλ των εταιρειών αυτών έρχεται να καταδείξει ότι η εξαγωγική δραστηριότητα δεν συνιστά μια τολμηρή διάσταση του επιχειρείν με ρίσκο, αλλά μια αναγκαιότητα που χρειάζεται στρατηγική, αναπτυξιακά κίνητρα και καινοτομία για να στηριχθεί.

Οι εξαγωγές ελληνικών προϊόντων καθιστά τα brands ανταγωνιστικότερα και, καθώς αντιπαρατίθενται με διεθνείς κολοσσούς, πιο ελκυστικά τελικά για τον ξένο πελάτη που καλείται να επιβραβεύσει με την επιλογή του έναν τολμηρό επιχειρηματία που δεν έχασε τον ενθουσιασμό του, την έμπνευσή του και τη φρεσκάδα των ιδεών του εξαιτίας της γενικευμένης οικονομικής κρίσης.

Οι νέοι παίκτες σε νέους τομείς της οικονομίας φαίνεται ότι βρίσκονται σήμερα ενώπιον μιας ιστορικής ευκαιρίας που δεν έχει γίνει πλήρως αντιληπτή στο εσωτερικό της χώρας. Μια ευκαιρία που συγκεντρώνει διεθνώς μεγάλο ενδιαφέρον και ενσωματώνεται σε στρατηγικούς σχεδιασμούς κρατών και επιχειρήσεων καθώς αρκετές αγορές αναζητούν χώρες και brands με ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα δεδομένης της διάχυσης της καταναλωτικής τάσης για υψηλής ποιότητας προϊόντα μικρών χωρών με μοναδικές προδιαγραφές.

Εταιρείες με μεγάλη εξαγωγική δραστηριότητα και διεθνώς εμπορεύσιμα προϊόντα αφήνουν το στίγμα τους στην αγορά, ενισχύουν το προφίλ τους στο εσωτερικό της χώρας, αναδεικνύουν ένα πρόσωπο εξωστρέφειας με την εφαρμογή του εξαγωγικού μάρκετινγκ, που σημαίνει σύνδεση της παραγωγής με την αγορά και τους πελάτες της χώρας στο εξωτερικό.

Ο δρόμος μετά τα σύνορα δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα, καθώς μια επιχείρηση που θέλει να αναπτύξει εξαγωγικές δραστηριότητες πρέπει να αντιμετωπίσει μια σειρά από προβλήματα αναλύσεων, σχεδιασμού και ελέγχου και να εκτιμήσει τις επιχειρησιακές ευκαιρίες και τους κινδύνους. Ταυτόχρονα πρέπει να εκτιμήσει αν επαρκούν οι πόροι της επιχείρησης σε κεφάλαια, ανθρώπινο δυναμικό και τεχνογνωσία. Οι εκπρόσωποι 6 εξαγωγικών εταιρειών ανοίγουν τα χαρτιά τους στο CNN INSIGHTS αναλύοντας την εμπειρία αυτή της εξωστρέφειας. Και φαίνεται ότι προσώρας τα καταφέρνουν πολύ καλά.
http://www.cnn.gr/oikonomia/insights/story/47027/elliniki-exostrefeia-se-neoys-kladoys

Συνεντεύξεις για θέσεις εργασίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό