ΔΥΟ ΣΤΟΥΣ ΔΕΚΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΒΑΖΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ...
Του Γιώργου Μανέττα gmanettas@pegasus.gr
Παρά τη δραματική μείωση των εισοδημάτων και τη συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης, υπάρχουν ακόμη αρκετοί καταναλωτές που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το κάτι παραπάνω για να αποκτήσουν το αγαπημένο τους προϊόν. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Qivos (πρώην Cloudbiz) από τη βάση δεδομένων της (περιλαμβάνει περίπου 4.000.000 μοναδικούς καταναλωτές), περίπου 20% «αδιαφορεί» για τις τιμές,
εστιάζει στην ποιότητα και συνεχίζει να επιλέγει προϊόντα με βάση την αγοραστική εμπειρία που του προσφέρουν. «Υπάρχουν καταναλωτές που περιμένουν με αγωνία να κυκλοφορήσει το νέο iphone, για να πάνε να το αγοράσουν χωρίς να υπολογίζουν την τιμή που πωλείται», σημειώνουν χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως η κρίση δεν φαίνεται να έχει επηρεάσει τη συμπεριφορά τους... Δεν έχει πάντως μετρηθεί εάν οι συγκεκριμένοι καταναλωτές κόβουν από άλλους τομείς, προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα για να αποκτήσουν το «αντικείμενο του πόθου τους».
Η συντριπτική πλειονότητα πάντως συμπεριφέρεται με «ορθολογικό» τρόπο, περικόπτοντας δαπάνες και εστιάζοντας σε πιο οικονομικά προϊόντα που συνδυάζουν ποιότητα και τιμή. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν πως οι μεγάλες αλυσίδες και οι προμηθευτές τους έχουν ρίξει το βάρος στην παροχή γενναίων προσφορών, με στόχο να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Ειδικά στο λιανεμπόριο τροφίμων το φαινόμενο των προσφορών έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις, με τους μεγάλους παίκτες να έχουν επιδοθεί λόγω και της επαναλειτουργίας του Μαρινόπουλου σε έναν άνευ προηγουμένου πόλεμο τιμών. Ήδη, πάνω από το 50% των επώνυμων προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ πωλείται μέσω κάποιας προωθητικής ενέργειας όταν το 2009 ήταν μόλις 33,1%, ενώ μεγαλύτερη εκτιμάται πως θα είναι η ένταση των προσφορών τα επόμενα χρόνια.
Η νέα τάση
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, η νέα τάση στο λιανεμπόριο είναι οι έξυπνες αγορές το λεγόμενο «smαrt buy» που κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος. Οι καταναλωτές θέλουν να νιώθουν ότι βγαίνουν κερδισμένοι από τα προϊόντα που βάζουν στο καλάθι τους, και δεν αισθάνονται πως έχουν ξοδέψει χρήματα χωρίς λόγο, σε μια εποχή που τίποτα δεν περισσεύει και όλα μετράνε. Στο πλαίσιο αυτό, τελευταία αρκετοί λιανέμποροι χρησιμοποιούν την τεχνολογία προκειμένου να ερμηνεύσουν την καταναλωτική συμπεριφορά και να καθορίσουν ανάλογα τη στρατηγική τους, ώστε να αποδώσει τα μέγιστα. «Αυτό που έχει νόημα σήμερα, είναι να κάνεις στοχευμένες προσφορές για να έχεις και το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Αυτό βέβαια προϋποθέτει ότι μπορείς να ερμηνεύσεις τις συνήθειες των πελατών σου», σημειώνουν άνθρωποι με γνώση του λιανεμπορίου.
Του Γιώργου Μανέττα gmanettas@pegasus.gr
Παρά τη δραματική μείωση των εισοδημάτων και τη συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης, υπάρχουν ακόμη αρκετοί καταναλωτές που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το κάτι παραπάνω για να αποκτήσουν το αγαπημένο τους προϊόν. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Qivos (πρώην Cloudbiz) από τη βάση δεδομένων της (περιλαμβάνει περίπου 4.000.000 μοναδικούς καταναλωτές), περίπου 20% «αδιαφορεί» για τις τιμές,
εστιάζει στην ποιότητα και συνεχίζει να επιλέγει προϊόντα με βάση την αγοραστική εμπειρία που του προσφέρουν. «Υπάρχουν καταναλωτές που περιμένουν με αγωνία να κυκλοφορήσει το νέο iphone, για να πάνε να το αγοράσουν χωρίς να υπολογίζουν την τιμή που πωλείται», σημειώνουν χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως η κρίση δεν φαίνεται να έχει επηρεάσει τη συμπεριφορά τους... Δεν έχει πάντως μετρηθεί εάν οι συγκεκριμένοι καταναλωτές κόβουν από άλλους τομείς, προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα για να αποκτήσουν το «αντικείμενο του πόθου τους».
Η συντριπτική πλειονότητα πάντως συμπεριφέρεται με «ορθολογικό» τρόπο, περικόπτοντας δαπάνες και εστιάζοντας σε πιο οικονομικά προϊόντα που συνδυάζουν ποιότητα και τιμή. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν πως οι μεγάλες αλυσίδες και οι προμηθευτές τους έχουν ρίξει το βάρος στην παροχή γενναίων προσφορών, με στόχο να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Ειδικά στο λιανεμπόριο τροφίμων το φαινόμενο των προσφορών έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις, με τους μεγάλους παίκτες να έχουν επιδοθεί λόγω και της επαναλειτουργίας του Μαρινόπουλου σε έναν άνευ προηγουμένου πόλεμο τιμών. Ήδη, πάνω από το 50% των επώνυμων προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ πωλείται μέσω κάποιας προωθητικής ενέργειας όταν το 2009 ήταν μόλις 33,1%, ενώ μεγαλύτερη εκτιμάται πως θα είναι η ένταση των προσφορών τα επόμενα χρόνια.
Η νέα τάση
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, η νέα τάση στο λιανεμπόριο είναι οι έξυπνες αγορές το λεγόμενο «smαrt buy» που κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος. Οι καταναλωτές θέλουν να νιώθουν ότι βγαίνουν κερδισμένοι από τα προϊόντα που βάζουν στο καλάθι τους, και δεν αισθάνονται πως έχουν ξοδέψει χρήματα χωρίς λόγο, σε μια εποχή που τίποτα δεν περισσεύει και όλα μετράνε. Στο πλαίσιο αυτό, τελευταία αρκετοί λιανέμποροι χρησιμοποιούν την τεχνολογία προκειμένου να ερμηνεύσουν την καταναλωτική συμπεριφορά και να καθορίσουν ανάλογα τη στρατηγική τους, ώστε να αποδώσει τα μέγιστα. «Αυτό που έχει νόημα σήμερα, είναι να κάνεις στοχευμένες προσφορές για να έχεις και το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Αυτό βέβαια προϋποθέτει ότι μπορείς να ερμηνεύσεις τις συνήθειες των πελατών σου», σημειώνουν άνθρωποι με γνώση του λιανεμπορίου.
facebook
twitter
google+
fb share