ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ & ΣΚΟΠΟΣ

To ΕΛ.Κ.ΕΠΙ είναι επιστημονικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός με κοινωφελή χαρακτήρα Ν.Π.Ι.Δ. αποτελεί φορέα υλοποίησης και παρεμβασης για την αύξηση της Επιχειρηματικότητας, Παραγωγικότητας και Εξωστρέφιας των επιχειρήσεων του Ιδιωτικού Τoμέα.

WHAT'S NEW?
Loading...

ΦΑΡΜΑΚΑ, ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΚΑΙ ΨΑΡΙΑ ΣΤΟ TOP 5 ΤΩΝ ΕΞΑΓΩΓΩΝ

Η Ιταλία, κορυφαίος προορισμός για τα ελληνικά προϊόντα
Εντονο ιταλικό χρώμα εξακολουθούν να έχουν οι ελληνικές εξαγωγές, αφού για ακόμη μια χρονιά η γριτονική χώρα ήταν ο κορυφαίος προορισμός για τα ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό. Όπως προκύπτει από την ανάλυση του ΠΣΕ και του ΚΕΕΜ, επί των στοιχείων της ΕΛ-ΣΤΑΤ, σε επίπεδο 9μήνου 2016, η Ιταλία είναι η δημοφιλέστερη αγορά για τους Έλληνες εξαγωγείς, με τη Γερμανία να ακολουθεί στη δεύτερη. Στην τρίτη και τέταρτη θέση βρίσκονται αντίστοιχα Κύπρος και Βουλγαρία, οι οποίες αναρριχήθηκαν κατά μία θέση από το αντίστοιχο περσινό 9μηνο (ήταν σε 4η και 5η αντίστοιχα).
Αντίθετα, η Τουρκία, ελέω πετρελαιοειδών υποχωρεί κατά δύο θέσεις και πλέον βρίσκεται στην 5η θέση της σχετικής κατάταξης, ενώ ακολουθούν κατά σειρά η Βουλγαρία (5η θέση), οι ΗΠΑ (6η) και το Ην. Βασίλειο (7η). Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν κατά σειρά ο Λίβανος (από 9η θέση το 2015), η Ρουμανία με άνοδο δύο θέσεων και η Αίγυπτος (με υποχώρηση κατά δύο θέσεις από το 2015).
Στη λίστα με τις 100 πρώτες χώρες, εμφανίζονται επίσης (σε σχέση με το 2015) και το Τουρκμενιστάν (62η θέση), το Αζερμπαϊτζάν (74η), το Κουρασάο (80η θέση), η Σενεγάλη (83η), η Κολομβία (91η), Μαυριτανία (94η), Φιλιππίνες (95η), Συρία (96η), το Μπαχρέιν (97η) και το Λουξεμβούργο (99η).
Η Ιταλία, κορυφαίος προορισμός για τα ελληνικά προϊόντα
Χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές ήταν και η κατάταξη των κορυφαίων ελληνικών προϊόντων που διατίθενται στις διεθνείς αγορές. Με εξαίρεση τα πετρελαιοειδή που είναι πρώτα με διαφορά, στις κορυφαίες θέσεις εξακολουθούν να βρίσκονται τα φάρμακα (2η θέση), το αλουμίνιο σε πλάκες (3η θέση) και το παρθένο ελαιόλαδο (4η θέση). Η μόνη διαφορά στην κατάταξη των δέκα κορυφαίων προϊόντων, είναι η επάνοδος των ψαριών (ιχθυοτροφείου) στο top 5 ξεπερνώντας τα εμπιστευτικά προϊόντα, ενώ σε ό,τι αφορά την πρώτη εικοσάδα ξεχωρίζει η μεγάλη άνοδος των πορτοκαλιών και η είσοδος σε αυτή των καπνών. Από εκεί και πέρα, από τις νέες εισόδους στα κορυφαία εξαγόμενα προϊόντα ξεχωρίζουν τα βιομηχανικά πολυμερή χημικά (74η θέση), τα καπνιστά ψάρια (82η), το ρύζι (93η) και τα είδη υγιεινής (94η). Να σημειωθεί ότι από τα 100 κυριότερα προϊόντα, τα 51 κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2015, τα 40 υποχώρησαν, ενώ 9 προϊόντα καταγράφονται ως νέες είσοδοι στο ΤΟΡ 100.
Προβληματισμός 
Τα παραπάνω στοιχεία παρουσίασε κατά τη Γενική Συνέλευση της Τραπέζης της Ελλάδας, η Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων, Χριστίνα Σακελλαρίδη, σημειώνοντας ότι «παρά το ρεκόρ, το κλίμα μεταξύ των Ελλήνων εξαγωγέων κάθε άλλο παρά πανηγυρικό μοιάζει. Και ο λόγος είναι η αβεβαιότητα».
Η κ. Σακελλαρίδη επισήμανε ότι «στην απαρχή της κρίσης, η συζήτηση αφορούσε τα δίδυμα ελλείμματα της χώρας. Τα τελευταία χρόνια όμως και ειδικά φέτος συνεχίζουμε να συζητάμε για τις δίδυμες αβεβαιότητες, ενδογενείς και εξωγενείς» και συμπλήρωσε: «Ενώ η πραγματική οικονομία παραμένει δέσμια μία παρατεταμένης αξιολόγησης και διαπραγμάτευσης με τους δανειστές, οι Έλληνες εξαγωγείς, ειδικά, έχουν να αντιμετωπίσουν και μία σειρά από αγνώστους Χ στο εξωτερικό: και αδυνατούν να κεφαλαιοποιήσουν τις όποιες θετικές ειδήσεις και προϋποθέσεις διαμορφώνονται στην ευρωοικονομία.
Υπενθυμίζεται ότι το 2016 εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, οι ελληνικές εξαγωγές ανήλθαν σε 18,59 δισ. ευρώ έναντι 18,36 δισ. ευρώ του 2015 παρά τις πιέσεις που επανεμφανίστηκαν κατά τον περασμένο Δεκέμβριο, σε ορισμένους κλάδους της οικονομίας.

Συνεντεύξεις για θέσεις εργασίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό