Toυ Δημήτρη Μαλλά
dmallas@pegasus.gr
Με ιδιαίτερα δυναμικό τρόπο δείχνει να έχει ξεκινήσει το 2017 για τις αλυσίδες καταστημάτων ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών, οι περισσότερες εκ των οποίων προχωρούν σε ενίσχυση των δικτύων τους με τη δημιουργία νέων καταστημάτων, ενώ ταυτόχρονα ανακοινώνουν αύξηση των πωλήσεων τους και ενίσχυση των μεριδίων αγοράς τους.
Το αξιοσημείωτο είναι πάντως ότι η αγορά δείχνει να συνεχίζει να κινείται πτωτικά, έστω και αν το ποσοστό της μείωσης είναι σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, της τάξεως του 3%-4% στο πρώτο δίμηνο του 2017, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς.
Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων το 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία της γνωστής εταιρείας ερευνών GfK, έφθασαν στα 1,932 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας πτώση της τάξεως του 2,9% σε σχέση με το 2015.
Το γεγονός ότι μεγάλες αλυσίδες όπως το Πλαίσιο και τα Public αλλά και η Welcome ανακοίνωσαν ενισχυμένες πωλήσεις για το 2016 αποδίδεται στην εκτίμηση που υπάρχει για απώλειες μεριδίων των αλυσίδων των τηλεπικοινωνιακών παρόχων όσον αφορά στις πωλήσεις smartphones προς όφελος των υπόλοιπων «παικτών».
Νέα καταστήματα
Αρκετές από τις αλυσίδες του κλάδου δείχνουν αυτή τη στιγμή να επιλέγουν το δρόμο της ενίσχυσης των δικτύων πωλήσεων τους, ανοίγοντας νέα καταστήματα ή ανακαινίζοντας παλαιότερα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μάλιστα, βλέπουμε να κάνουν την εμφάνιση τους και νέα concepts καταστημάτων, όπως συμβαίνει με την περίπτωση της Public.
Η αλυσίδα του ομίλου Olympia, η οποία ανακοίνωσε πρόσφατα αύξηση 5,3% του κύκλου εργασιών της για το 2016, προχώρησε πρόσφατα στα εγκαίνια ενός νέου καταστήματος στο Κολωνάκι, το οποίο διαφοροποιείται αρκετά από τα υπόλοιπα σημεία της Public στο κέντρο της Αθήνας, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία επένδυσε για το συγκεκριμένο κατάστημα το ποσό των 350.000 ευρώ.
Παράλληλα, η γνωστή αλυσίδα δημιούργησε δύο νέα σημεία πώλησης στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», τα οποία αποτελούν νέα concepts, δεδομένου ότι το ένα έχει αποκλειστικά προϊόντα τεχνολογίας (Public Connect) και το δεύτερο λειτουργεί ως βιβλιοπωλείο (Public Books). Συνολικά, τα σημεία πώλησης της Public ανέρχονται σε 54, συμπεριλαμβανομένων των δύο τελευταίων.
Εγκαίνια
Στο άνοιγμα νέου καταστήματος προχώρησε και η -ιδιαίτερα προσεκτική στην επέκταση της- Media Markt. Η γερμανική αλυσίδα εγκαινίασε πρόσφατα το κατάστημα της στην Πάτρα, το οποίο είναι το πρώτο της στην επαρχία μετά από 9,5 χρόνια όταν και είχε εγκαινιάσει κατάστημα στη Λάρισα και 12ο συνολικά.
Η επένδυση για το κατάστημα της Πάτρας, το οποίο έχει εμβαδόν 2450 τ.μ., έφθασε στο 1,25 εκατ. ευρώ. Οι υπάρχουσες πληροφορίες αναφέρουν ότι η Media Markt σκοπεύει να συνεχίσει την επέκταση της στην περιφέρεια και πλέον έχει στρέψει την προσοχή της στην περιοχή της Κρήτης, όπου, μέχρι τώρα, δεν έχει κάνει κάποια κίνηση.
Παράλληλα, ο Κωτσόβολος συνεχίζει την προσπάθεια που έχει ξεκινήσει για αναβάθμιση του δικτύου των καταστημάτων του. Μέσα στο 2017, οι περιοχές των Τρικάλων και της Νέας Ιωνίας Αττικής απέκτησαν νέα καταστήματα, ενώ μεγάλη ανακαίνιση έγινε και στο κατάστημα της Πρέβεζας. Η διαδικασία αναβάθμισης των καταστημάτων που ξεκίνησε πρακτικά πριν περίπου 2 χρόνια αναμένεται να συνεχιστεί τους επόμενους μήνες μέχρι οσότου να καλυφθεί ολόκληρο το δίκτυο της αλυσίδας, το οποίο αριθμεί 94 καταστήματα.
Αυξημένες πωλήσεις
Επεκτατικές τάσεις ακολουθεί και η Welcome Stores, η οποία ξεκίνησε πριν από 6 χρόνια τη λειτουργία της από τη Βόρεια Ελλάδα, βασιζόμενοι στο υγιές κομμάτι της Expert και έχει φθάσει πλέον τα 77 σημεία πώλησης, ενώ το 2016 έκλεισε με τις πωλήσεις αυξημένες κατά 21% στα 52 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα στελέχη της συνεργατικής αλυσίδας, τα σημεία πώλησης της Welcome καλύπτουν το 70% του πληθυσμού της χώρας, καθώς υπάρχει πλέον και παρουσία, με 3 καταστήματα, στην Αθήνα. Ο στόχος είναι η περαιτέρω επέκταση στην περιοχή της Αττικής αλλά και η Κρήτη, η οποία δείχνει ότι στο προσεχές μέλλον θα είναι από τις περιοχές της χώρας που θα μεταφερθεί ο ανταγωνισμός που υπάρχει μεταξύ των «παικτών» της αγοράς των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών.
Διαφορετικό μοντέλο
Έμφαση τώρα στα μερίδια αγοράς
Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και αλυσίδες, οι οποίες δεν ακολουθούν το μοντέλο της επέκτασης του δικτύου πωλήσεων, αλλά επιδιώκουν να αυξήσουν τα μερίδια αγοράς τους. Το πλέον χαρακτηριστικό είναι το Πλαίσιο, το οποίο είναι ιδιαίτερα προσεκτικό στις κινήσεις επέκτασης του όσον αφορά το δίκτυο των καταστημάτων του και δεν είναι τυχαίο ότι το κατάστημα που άνοιξε πέρσι στην περιοχή της Δάφνης ήταν το πρώτο νέο σημείο της αλυσίδας μετά από αρκετά χρόνια. Από την άλλη πλευρά, η εισηγμένη αλυσίδα έκλεισε το 2016 με αύξηση 4% στις πωλήσεις που διαμορφώθηκαν στα 283 εκατ. ευρώ, ενώ επιπλέον έχει πετύχει σημαντική ενίσχυση των μεριδίων αγοράς της σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων με πιο χαρακτηριστική, ενδεχομένως, αυτή των τηλεοράσεων, όπου τα Turbo-X μοντέλα έφθασαν να έχουν μέχρι και 18% μερίδιο! Αντίστοιχη περίπτωση όσον αφορά την προσεκτική επέκταση είναι και αυτή της Electronet, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, κινήθηκε ανοδικά το 2016 και το 2017 έχει ξεκινήσει με τις πωλήσεις σε σταθερά επίπεδα. Υπενθυμίζεται ότι η αλυσίδα διαθέτει 81 καταστήματα, έχοντας ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα στην ελληνική αγορά.
• Έντονη κινητικότητα παρατηρείται τις τελευταίες εβδομάδες στις εμπορικές αλυσίδες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών, καθώς έχει αρχίσει ένα εντυπωσιακό μπαράζ από ανακοινώσεις πολύ καλών οικονομικών αποτελεσμάτων και εγκαινίων νέων καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα.
WHAT'S NEW?
Loading...
facebook
twitter
google+
fb share