ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ & ΣΚΟΠΟΣ

To ΕΛ.Κ.ΕΠΙ είναι επιστημονικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός με κοινωφελή χαρακτήρα Ν.Π.Ι.Δ. αποτελεί φορέα υλοποίησης και παρεμβασης για την αύξηση της Επιχειρηματικότητας, Παραγωγικότητας και Εξωστρέφιας των επιχειρήσεων του Ιδιωτικού Τoμέα.

WHAT'S NEW?
Loading...

Αεροδρόμιο Αθήνας: Δημιουργεί διάδρομο «απογείωσης» για ελληνικές ψηφιακές καινοτομίες


Ξεκινά ο δεύτερος κύκλος του διαγωνισμού «Digital Gate» που οργανώνει το αεροδρόμιο της Αθήνας σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στις 5 Μαΐου λήγει η προθεσμία υποβολής προτάσεων συμμετοχής.



Δημοσιεύθηκε: 11 Απριλίου 2017 - 10:25

Παναγιώτης Δ. Υφαντήςifandis@euro2day.gr

Σε «εκκολαπτήριο» ψηφιακής καινοτομίας και υποστήριξης νέων επιχειρήσεων οι οποίες επικεντρώνονται στην ανάπτυξη πρωτοποριακών ψηφιακών υπηρεσιών με πεδίο εφαρμογής τον ευρύτερο χώρο των αερομεταφορών και του τουρισμού, εξελίσσεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας και, συγκεκριμένα, με αφορμή το δεύτερο κύκλο του διαγωνισμού Digital Gate.

Πρόκειται για τον διαγωνισμό που οργανώνει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Κέντρο Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας (ACEin) και την επιστημονική υποστήριξη του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν και Εμπορίου (ELTRUN). Διοργάνωση η οποία φιλοδοξεί να μετεξελιχθεί σε ετήσιο θεσμό, μετά την επιτυχία του πρώτου κύκλου το 2015 ο οποίος προσέλκυσε 82 συμμετοχές ενώ οι καινοτόμες εφαρμογές που δημιουργήθηκαν από τους έξι τελικούς νικητές, υλοποιούνται, ήδη, για να «τρέξουν» στο αεροδρόμιο της Αθήνας.

Επί της ουσίας πρόκειται για ένα οκτάμηνο πρόγραμμα εκκόλαψης επιχειρηματικών ιδεών για τη λειτουργία και τις διαδικασίες του αεροδρομίου. Το πρόγραμμα ξεκινά τον Μάιο, ολοκληρώνεται τον Δεκέμβριο και θα εξελιχθεί σε τρία στάδια. Η πρώτη φάση αφορά στην υποβολή των επιχειρηματικών ιδεών, με τελική προθεσμία κατάθεσης προτάσεων στις 5/5/2017. Η δεύτερη φάση (Μάιος-Ιούλιος) περιλαμβάνει το σχεδιασμό του επιχειρηματικού μοντέλου ενώ η τελική φάση (Αύγουστος-Δεκέμβριος) αφορά στην ανάλυση απαιτήσεων και την υλοποίηση.

Τελικός στόχος είναι να ενσωματωθούν τεχνολογικές καινοτομίες στις διαδικασίες του αεροδρομίου ώστε να βελτιωθεί η ταξιδιωτική εμπειρία όσων διακινούνται μέσα από αυτό.

Η… ύλη στην οποία καλούνται να δοκιμάσουν τις ιδέες τους οι υποψήφιοι περιλαμβάνει πέντε θεματικές ενότητες οι οποίες αντιπροσωπεύουν ισάριθμες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η διεθνής αεροδρομιακή κοινότητα: τη βελτίωση των διαδικασιών των επιβατών, την αναβάθμιση της εμπειρίας των ταξιδιωτών, νέες καινοτόμες ιδέες για το εμπορικό κέντρο του αεροδρομίου, τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των υποδομών και διαδικασιών του αεροδρομίου και, τελικά, τη δημιουργία ενός «έξυπνου» αεροδρομίου (smart airport).

Η ομάδα «Tactical» ανέπτυξε μια τεχνολογία που στοχεύει να αυτοματοποιήσει τον τρόπο και να ελαχιστοποιήσει το χρόνο που απαιτείται προκειμένου ένας οργανισμός όπως το αεροδρόμιο, να ειδοποιήσει μαζικά όλους όσοι πρέπει να ενημερωθούν σε περιπτώσεις έκτακτων αναγκών. Πρόκειται για μια εφαρμογή (web app) την οποία θα ενεργοποιεί το αεροδρόμιο όποτε χρειάζεται και θα ειδοποιεί όποιους πρέπει μέσω πολλαπλών καναλιών όπως τηλεφωνικές κλήσεις, sms, φαξ. Ταυτόχρονα θα λειτουργεί και αμφίδρομα ώστε να λαμβάνει απαντήσεις απ’ όσους ειδοποιήθηκαν.

H ομάδα Ex Machina χρησιμοποίησε τεχνολογίες «internet of things» προκειμένου να δημιουργήσει μια πλατφόρμα που βελτιώνει τον τρόπο με τον οποίο το αεροδρόμιο παρακολουθεί περιβαλλοντικούς δείκτες όπως η ηχορύπανση και η αέρια ρύπανση που προκαλεί η λειτουργία του αεροδρομίου, ιδιαίτερα κατά την απογείωση των αεροπλάνων. Για το σκοπό αυτό εγκαταστάθηκαν αισθητήρες ήχου στον έναν αεροδιάδρομο (προωθείται η εγκατάσταση και στον δεύτερο) καθώς και αισθητήρων αέριας ρύπανσης οι οποίοι ι τοποθετήθηκαν στα Σπάτα και το Κορωπί.

Η ομάδα Clio Muse δημιουργεί, διαχειρίζεται και μεταπωλεί ψηφιακές θεματικές διαδρομές. Πρόκειται για ψηφιακές ξεναγήσεις που απευθύνονται σε ταξιδιώτες και τις οποίες μεταπωλεί σε τουρ οπερέϊτορ κι εκείνοι με τη σειρά τους σε ταξιδιωτικά γραφεία ενώ η Clio Muse εισπράττει προμήθεια. Για το αεροδρόμιο έχουν αναπτυχθεί δύο ξεναγήσεις στον Παρθενώνα και τον Εθνικό Κήπο συνδέοντας την πόλη με το μνημείο. Οι ξεναγήσεις αυτές είναι διαθέσιμες σε Info Points στο χώρο των αφίξεων και της στάθμευσης των Taxi.

Το αεροδρόμιο της Αθήνας χρηματοδότησε την υλοποίηση των έξι σχεδίων που έφθασαν στην τελική φάση με ένα ποσό που ξεπέρασε τις 120.000 Ευρώ όπως ανέφερε στο Euro2day.gr ο Γιώργος Δημητριάδης, δ/ντής της Επιχειρησιακής Μονάδας Πληροφοριακών Συστημάτων και Τηλεπικοινωνιών του ΔΑΑ. Ο ίδιος εξήγησε πως η συγκεκριμένη μονάδα διατηρεί σημαντική αυτονομία καθώς συνεργάζεται και παρέχει υπηρεσίες σε άλλα αεροδρόμια, γεγονός που πέρυσι μεταφράστηκε σε 7 εκατ. Ευρώ έσοδα.

Μέσω της συγκεκριμένης επιχειρησιακής μονάδας του ΔΑΑ οι τελικοί νικητές έχουν την ευκαιρία να προωθήσουν τις εφαρμογές που αναπτύσσουν σε όλα τα κανάλια στα οποία έχει πρόσβαση ο ΔΑΑ. Όπως διευκρίνισε, μάλιστα, στο Euro2day.gr ο Γ. Δημητριάδης συνάπτει συμφωνίες (Revenue Sharing Agreements) εισπράττοντας ένα σημαντικό ποσοστό των εσόδων που θα έχουν τα σχήματα που θα προωθήσουν τις καινοτόμες εφαρμογές τους μέσω των δικτύων συνεργασιών του.

Για την υποστήριξη των σχημάτων που θα φθάσουν στην τελική φάση του δεύτερου κύκλου του διαγωνισμού που μόλις άρχισε, ο ΔΑΑ βρίσκεται σε επαφή με δύο ελληνικές τράπεζες προκειμένου να μετάσχουν στην υλοποίηση των ιδεών που θα επιλεγούν.