ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ & ΣΚΟΠΟΣ

To ΕΛ.Κ.ΕΠΙ είναι επιστημονικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός με κοινωφελή χαρακτήρα Ν.Π.Ι.Δ. αποτελεί φορέα υλοποίησης και παρεμβασης για την αύξηση της Επιχειρηματικότητας, Παραγωγικότητας και Εξωστρέφιας των επιχειρήσεων του Ιδιωτικού Τoμέα.

WHAT'S NEW?
Loading...

Τι συμφέρει; Leasing ή χρηματοδότηση; Τι συμφέρει; Leasing ή χρηματοδότηση;

Το leasing αυτοκινήτου έχει μπει για τα καλή στη ζωή μας προσφέροντας μια εναλλακτική επιλογή για την χρήση ενός αυτοκινήτου έναντι της παραδοσιακής αγοράς. Εμείς εξετάζουμε πόσο συμφέρει η επιλογή του.

ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)

Το leasing είναι μια χρηματοδοτική μίσθωση (ενοικίαση) αυτοκινήτου συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος (από 1 χρόνο έως και 5 χρόνια, αν και υπάρχουν και πιο βραχυπρόθεσμες λύσεις στην αγορά), που δεν εμπεριέχει την έννοια της ιδιοκτησίας (παρότι υπάρχει η δυνατότητα απόκτησης στο τέλος του συμβολαίου του αυτοκινήτου με την καταβολή ενός προσυμφωνημένου ποσού).

WHAT CAR?

Νέα Fiat 500 για λίγες ημέρες άτοκα

To Nissan Qashqai σε τιμή έκπληξη...

Ευκαιρία τώρα για όλα τα Citroen C3

Αυτά είναι τα αυτοκίνητα πόλης που ξεχώρισαν

Τώρα Audi με 0% επιτόκιο και δωρεάν service

Στο leasing υπάρχει ένα μηνιαίο μίσθωμα στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και όλο το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου (εκτός του κόστους του καυσίμου), δηλαδή το κόστος των service/αλλαγής λαδιών, το κόστος αλλαγής ελαστικών σε συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων, η ασφάλιση, τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς και κάποιες επιπλέον υπηρεσίες (π.χ. αυτοκίνητο αντικατάστασης, οδική βοήθεια κ.λπ.).

Εάν κάποιος επιλέξει την αγορά αυτοκινήτου μέσω χρηματοδότησης, υπάρχει μια μηνιαία δόση η αφορά στο μηνιαίο «σπάσιμο» της αξίας του αυτοκινήτου (με το ανάλογο επιτόκιο ή όχι στην περίπτωση άτοκης χρηματοδότησης) και μόνο. Δεν περιλαμβάνονται όλα τα έξοδα που διαμορφώνουν το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου, τα οποία θα επιβαρύνουν επιπλέον τον αγοραστή/ιδιοκτήτη κατά τα έτη κατοχής του.

Για να γίνει πιο κατανοητή η διαφορά του κόστους leasing ενός αυτοκινήτου και αγοράς μέσω χρηματοδότησης, θα προχωρήσουμε σε ένα παράδειγμα για την μίσθωση/απόκτηση ενός Citroen C3 (έκδοση 1.2 PureTech 68 Live) από έναν ιδιώτη. Αυτή τη στιγμή «τρέχει» άτοκη χρηματοδότηση από την ελληνική αντιπροσωπεία, με 35% προκαταβολή και εξόφληση σε 36 μήνες. Ας δούμε τι συμβαίνει:

Citroen C3 1.2 PureTech 68 Live με τιμή 11.950 ευρώ
Αγορά με χρηματοδότηση Citroen με προκαταβολή 35% (4.182,5 ευρώ): Μηνιαία δόση 217,77 ευρώ για 36 μήνες
Leasing χωρίς προκαταβολή: Μηνιαίο μίσθωμα 346 ευρώ για 36 μήνες* (συμπεριλαμβάνονται κόστος ασφάλισης, συντήρηση, όχημα αντικατάστασης, οδική βοήθεια, τέλη κυκλοφορίας, ελαστικά)
Leasing με προκαταβολή 4.000 ευρώ: Μηνιαίο μίσθωμα 213 ευρώ για 36 μήνες* (συμπεριλαμβάνονται κόστος ασφάλισης, συντήρηση, όχημα αντικατάστασης, οδική βοήθεια, τέλη κυκλοφορίας, ελαστικά)

*Για 20.000 χλμ./χρόνο

Βλέπουμε λοιπόν ότι με προκαταβολή 4.182,55 ευρώ, η μηνιαία δόση με βάση πάντα το πρόγραμμα χρηματοδότησης της Citroen, είναι 217,77 ευρώ. Εάν μισθώσουμε το αυτοκίνητο με leasing και δεν υπάρχει προκαταβολή, τότε το μίσθωμα ανεβαίνει πολύ (346 ευρώ/μήνα). Στην περίπτωση προκαταβολής 4.000 ευρώ (αντίστοιχη με αυτή της χρηματοδότησης), τότε το μίσθωμα πέφτει στα ίδια επίπεδα με τη μηνιαία δόση, συμπεριλαμβάνοντας πάντα και την ασφάλιση, τη συντήρηση, την οδική βοήθεια κ.ο.κ., όμως εδώ υπάρχει η διαφορά ότι στο τέλος των 36 μηνών, δεν έχουμε στην ιδιοκτησία μας το αυτοκίνητο.

Εφόσον θελήσουμε στο τέλος του leasing να κρατήσουμε το αυτοκίνητό μας, τότε το ύψος του μισθώματος αυξάνεται αρκετά καθιστώντας ασύμφορη την επιλογή του.

Για παράδειγμα, εάν προσυμφωνήσουμε ότι στο τέλος θα δώσουμε και 2.000 ευρώ για να κρατήσουμε το αυτοκίνητο, τότε το μηνιαίο μίσθωμα από 346 ευρώ χωρίς δικαίωμα εξαγοράς, ανεβαίνει στα 422 ευρώ στην περίπτωση της μηδενικής προκαταβολής. Στη δεύτερη περίπτωση με 2.000 ευρώ προκαταβολή και 2.000 ευρώ πληρωμή στο τέλος της χρηματοδότησης (εκταμίευση 4.000 ευρώ σύνολο), τότε το μηνιαίο μίσθωμα είναι και πάλι αρκετά μεγαλύτερο, αφού αγγίζει τα 346 ευρώ.

Τι συμβαίνει στις επιχειρήσεις

Στην περίπτωση των επιχειρήσεων, το leasing είναι πλέον ο πιο διαδεδομένος τρόπος για την κατοχή εταιρικών οχημάτων, λόγω της ευελιξίας που προσφέρει, αφού ουσιαστικά δεν απαιτεί πολυδάπανη διαχείριση του στόλου, ενώ παράλληλα έναντι της αγοράς, δεν απαιτεί και την άμεση εκταμίευση ενός μεγάλου ποσού για την απόκτηση αυτοκινήτου.

Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα στελέχη των επιχειρήσεων που κάνουν χρήση του εταιρικού αυτοκινήτου (εξαιρούνται πωλητές, οχήματα μεταφοράς προσωπικού κ.ο.κ.) επιβαρύνονται με ένα επιπλέον ποσόν στο ετήσιο εισόδημά τους, που προκύπτει από την Λιανική Τιμή Προ Φόρων του οχήματος. Αυτό είναι:
Για ΛΤΠΦ από 0 έως 12.000 ευρώ, o εργαζόμενος επιβαρύνεται με επιπλέον ετήσιο εισόδημα ίσο με το 4% της τιμής αυτής
Για ΛΤΠΦ από 12.001 έως 17.000 ευρώ, με 7% της τιμής αυτής
Για ΛΤΠΦ από 17.001 έως 20.000 ευρώ, με 14% της τιμής αυτής
Για ΛΤΠΦ από 20.001 έως 25.000 ευρώ, με 18% της τιμής αυτής
Για ΛΤΠΦ πλέον των 25.001 ευρώ, με 22% της τιμής αυτής.

Ανάλογα με την παλαιότητα (άνω των 3 ετών) ισχύει μείωση αυτής της επιβάρυνσης, με ανώτατη τα 50% για αυτοκίνητα άνω των 10 ετών.

Συμπερασματικά, με βάση τα παραπάνω η απόκτηση αυτοκινήτου με leasing είναι-σχεδόν- μονόδρομος για τις επιχειρήσεις. Σε περίπτωση που είσαστε ελεύθερος επαγγελματίας, όπου η φύση της εργασίας σας δεν επιτρέπει κάποια φορολογική ελάφρυνση, αλλά και αν είστε ιδιώτης, τότε προτιμήστε τη λύση της χρηματοδότησης. Πλέον στην αγορά έχουν βγει πολύ συμφέροντα χρηματοδοτικά προγράμματα (δείτε τα εδώ), ενώ και το αυτοκίνητο μένει στην κατοχή σας.