Της Βασιλικής Κουρλιμπίνη
Το 2021 ο αριθμός των Κινέζων τουριστών που θα επιλέγουν την Ελλάδα για διακοπές θα μπορούσε να αγγίξει το ένα εκατομμύριο (από 150 χιλ. που ήρθαν στη χώρα το 2016), ενώ μεσοπρόθεσμα ο αριθμός αυτό μπορεί να ανέβει και στους 1,5 εκατ. επισκέπτες. Οι προοπτικές από την κινεζική αγορά για τον ελληνικό Τουρισμό δείχνουν να είναι πιο ευνοϊκές από ποτέ, όπως φάνηκε κατά τη χθεσινή πρώτη ημέρα του 4ου Ελληνο- κινεζικού Συνεδρίου Επιχειρηματικότητας που πραγματοποιείται στην Αθήνα.
Ήδη η ζήτηση για οργανωμένα τουριστικά πακέτα προς τους ελληνικούς προορισμούς, όπως ανέφεραν στο Capital.gr επιχειρηματίες του κλάδου που δραστηριοποιούνται στην κινεζική τουριστική αγορά, καταγράφει κατακόρυφη άνοδο, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως η Κίνα θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μια από τις βασικότερες "δεξαμενές" επισκεπτών για τους ελληνικούς προορισμούς.
Κομβικό ρόλο στην άνοδο της τουριστικής κίνησης από την Κίνα τα επόμενα χρόνια αναμένεται να διαδραματίσει η κρουαζιέρα. Η επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, όπως σημειώθηκε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, με την επέκταση του τμήματος του λιμανιού κρουαζιέρας με δύο νέες θέσεις για πολύ μεγάλα πλοία, ήταν το πρώτο σημαντικό βήμα για το επιχειρούμενο άνοιγμα της Ελλάδας στη χώρα του "μεταξιού", ενώ οι προσπάθειες για τόνωση του τουριστικού ρεύματος μπαίνουν σε νέα τροχιά. Ενδεικτικά, η Celestyal έχει ξεκινήσει από τη φετινή σεζόν τις εκδρομές κρουαζιέρας με Κινέζους τουρίστες, έχοντας θέσει ως στόχο η ζήτηση σταδιακά να αυξηθεί στους 50 χιλ. επιβάτες ετησίως μέχρι το 2021. Αλλά και η Fosun, ο κινεζικός όμιλος που συμμετέχει στην επένδυση για τη μεταμόρφωση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, δείχνει να θέλει να χρησιμοποιήσει το μερίδιό της στο ταξιδιωτικό πρακτορείο Thomas Cook, προκειμένου να εισαγάγει πακέτα διακοπών για την Ελλάδα που θα απευθύνονται κυρίως στην κινεζική αγορά.
Η διείσδυση στην αγορά της Κίνας, που εξελίσσεται σε ταξιδιωτική υπερδύναμη, θεωρείται πως μπορεί να μεγαλώσει σημαντικά τα έσοδα του Τουρισμού. Σύμφωνα με μετρήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, τα χρήματα που δαπανούν οι Κινέζοι( μεταξύ άλλων λάτρεις των επώνυμων αγορών και των πολυτελών brands) για διακοπές διεθνώς αυξήθηκαν κατά 12%, ενώ ο αριθμός των εξερχόμενων ταξιδιωτών αυξήθηκε κατά 6%, φτάνοντας τα 135 εκατ. το 2016. Οι εκτιμήσεις δείχνουν πως οι Κινέζοι τουρίστες που θα ταξιδεύουν στο εξωτερικό θα αγγίξουν σε λίγα χρόνια τα 250 εκατ.
Τα πράγματα πάντως δεν είναι τόσο εύκολα και τα εμπόδια που μένουν να ξεπεραστούν είναι σημαντικά, όπως αναφέρθηκε στο συνέδριο. Οι τουριστικοί πράκτορες της Κίνας ζητούν να υπάρξει απευθείας αεροπορική σύνδεση της Αθήνας με το Πεκίνο και τη Σαγκάη, να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την έκδοση βίζας, να υποστηριχθούν περισσότερο τα ελληνικά τοπικά προϊόντα, αλλά και να υπάρξει μεγαλύτερη εκπαίδευση των επαγγελματιών του Τουρισμού (π.χ. ξεναγοί, υπάλληλοι ξενοδοχείων) στην κινεζική κουλτούρα.
Vicky.kourlibini@capital.gr
Το 2021 ο αριθμός των Κινέζων τουριστών που θα επιλέγουν την Ελλάδα για διακοπές θα μπορούσε να αγγίξει το ένα εκατομμύριο (από 150 χιλ. που ήρθαν στη χώρα το 2016), ενώ μεσοπρόθεσμα ο αριθμός αυτό μπορεί να ανέβει και στους 1,5 εκατ. επισκέπτες. Οι προοπτικές από την κινεζική αγορά για τον ελληνικό Τουρισμό δείχνουν να είναι πιο ευνοϊκές από ποτέ, όπως φάνηκε κατά τη χθεσινή πρώτη ημέρα του 4ου Ελληνο- κινεζικού Συνεδρίου Επιχειρηματικότητας που πραγματοποιείται στην Αθήνα.
Ήδη η ζήτηση για οργανωμένα τουριστικά πακέτα προς τους ελληνικούς προορισμούς, όπως ανέφεραν στο Capital.gr επιχειρηματίες του κλάδου που δραστηριοποιούνται στην κινεζική τουριστική αγορά, καταγράφει κατακόρυφη άνοδο, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως η Κίνα θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μια από τις βασικότερες "δεξαμενές" επισκεπτών για τους ελληνικούς προορισμούς.
Κομβικό ρόλο στην άνοδο της τουριστικής κίνησης από την Κίνα τα επόμενα χρόνια αναμένεται να διαδραματίσει η κρουαζιέρα. Η επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, όπως σημειώθηκε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, με την επέκταση του τμήματος του λιμανιού κρουαζιέρας με δύο νέες θέσεις για πολύ μεγάλα πλοία, ήταν το πρώτο σημαντικό βήμα για το επιχειρούμενο άνοιγμα της Ελλάδας στη χώρα του "μεταξιού", ενώ οι προσπάθειες για τόνωση του τουριστικού ρεύματος μπαίνουν σε νέα τροχιά. Ενδεικτικά, η Celestyal έχει ξεκινήσει από τη φετινή σεζόν τις εκδρομές κρουαζιέρας με Κινέζους τουρίστες, έχοντας θέσει ως στόχο η ζήτηση σταδιακά να αυξηθεί στους 50 χιλ. επιβάτες ετησίως μέχρι το 2021. Αλλά και η Fosun, ο κινεζικός όμιλος που συμμετέχει στην επένδυση για τη μεταμόρφωση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, δείχνει να θέλει να χρησιμοποιήσει το μερίδιό της στο ταξιδιωτικό πρακτορείο Thomas Cook, προκειμένου να εισαγάγει πακέτα διακοπών για την Ελλάδα που θα απευθύνονται κυρίως στην κινεζική αγορά.
Η διείσδυση στην αγορά της Κίνας, που εξελίσσεται σε ταξιδιωτική υπερδύναμη, θεωρείται πως μπορεί να μεγαλώσει σημαντικά τα έσοδα του Τουρισμού. Σύμφωνα με μετρήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, τα χρήματα που δαπανούν οι Κινέζοι( μεταξύ άλλων λάτρεις των επώνυμων αγορών και των πολυτελών brands) για διακοπές διεθνώς αυξήθηκαν κατά 12%, ενώ ο αριθμός των εξερχόμενων ταξιδιωτών αυξήθηκε κατά 6%, φτάνοντας τα 135 εκατ. το 2016. Οι εκτιμήσεις δείχνουν πως οι Κινέζοι τουρίστες που θα ταξιδεύουν στο εξωτερικό θα αγγίξουν σε λίγα χρόνια τα 250 εκατ.
Τα πράγματα πάντως δεν είναι τόσο εύκολα και τα εμπόδια που μένουν να ξεπεραστούν είναι σημαντικά, όπως αναφέρθηκε στο συνέδριο. Οι τουριστικοί πράκτορες της Κίνας ζητούν να υπάρξει απευθείας αεροπορική σύνδεση της Αθήνας με το Πεκίνο και τη Σαγκάη, να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την έκδοση βίζας, να υποστηριχθούν περισσότερο τα ελληνικά τοπικά προϊόντα, αλλά και να υπάρξει μεγαλύτερη εκπαίδευση των επαγγελματιών του Τουρισμού (π.χ. ξεναγοί, υπάλληλοι ξενοδοχείων) στην κινεζική κουλτούρα.
Vicky.kourlibini@capital.gr
facebook
twitter
google+
fb share