της Αλεξάνδρας Γκίτση
Απώλειες, οι οποίες ξεπερνούν από τις αρχές του έτους έως και σήμερα, τα 200 εκατ. ευρώ, μετρά το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων και κατ’ επέκταση οι βιομηχανίες και οι προμηθευτές. Εξέλιξη η οποία οδηγεί σε υποβάθμιση των εκτιμήσεων για το σύνολο της χρονιάς όπου εκτιμάται ότι η αγορά θα κλείσει με πτώση 7% από 4% που ήταν οι αρχικές προβλέψεις.
Η πτώση της κατανάλωσης τον Απρίλιο, μήνας κατά τη διάρκεια του οποίου η αγορά ανέμενε εξισορρόπηση λόγω και της περιόδου του Πάσχα, άγγιξε το -10% σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις από τις εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης, με την υποχώρηση του τζίρου τη Μεγάλη εβδομάδα να διαμορφώνεται στο -11%.
Πορεία η οποία συνδέεται και με τον πόλεμο τιμών – προσφορών στις οποίες προχώρησε σχεδόν το σύνολο των λιανεμπορικών αλυσίδων. Εμπορική πολιτική η οποία, όπως αναφέρουν στελέχη του κλάδου στο Capital.gr κόστισε ακριβά στις αλυσίδες και στους προμηθευτές αφού στο τέλος της ημέρας κτύπησε τα περιθώρια κέρδους και την κερδοφορία ενώ οδήγησε σε αρνητικό έδαφος τις πωλήσεις του συνόλου των μεγάλων αλυσίδων του κλάδου οι οποίες μέχρι και τον Μάρτιο είχαν να λαμβάνουν από τον χαμένο τζίρο της Μαρινόπουλος.
Μέχρι τον Μάρτιο, όλες σχεδόν οι αλυσίδες κατέγραφαν υψηλά μονοψήφια ποσοστά αύξησης των πωλήσεων τους σε μια αρνητική αγορά, κάτι που ανεστράφη τον Απρίλιο, οπότε ξεκίνησε η αλλαγή της ταμπέλας στο δίκτυο της Μαρινόπουλος που πέρασε στη Σκλαβενίτης, γέμισαν τα ράφια και μερίδα καταναλωτών επανήλθε στο δίκτυο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, μέχρι στιγμής το πρώην δίκτυο της Μαρινόπουλος, το οποίο έχει περάσει στα χέρια της Σκλαβενίτης, τζιράρει περί τα 1,5 εκατ. ευρώ ημερησίως, ενώ ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η πλήρης αναμόρφωση του. Ακόμη και έτσι όμως, το νέο δίκτυο υπό τη Σκλαβενίτης, δεν έχει καταφέρει ακόμη να μαζέψει τον χαμένο τζίρο ή σημαντικό κομμάτι αυτού με αποτέλεσμα η αναδιανομή μεριδίων να προχωρά με βραδύς ρυθμούς.
Ωστόσο ο αφανής παίκτης που έχει καταφέρει να συγκεντρώσει το μεγαλύτερο κομμάτι του απολεσθέντος τζίρου από το οργανωμένο λιανεμπόριο, πέραν των καταστημάτων της γειτονιάς, είναι η Jumbo όπως ανέφερε στο Capital.gr υψηλόβαθμο στέλεχος γνωστού λιανεμπορικού ομίλου.
Μπορεί η Jumbo, η οποία όταν έκανε το ντεμπούτο της στην αγορά να συστήθηκε ως μια εταιρεία που πουλά κατά βάση παιγνίδια, αυτό έχει ανατραπεί τα τελευταία χρόνια. Πηγές κοντά στη διοίκηση της εταιρείας ανέφεραν στο Capital.gr πως σήμερα πάνω από το 55% του τζίρου της προέρχεται από τις πωλήσεις ειδών σπιτιού και εποχικών ειδών.
Μπορεί η αλυσίδα να μην πουλά τρόφιμα όπως γάλα, κρέας, τυροκομικά, κ.α., φυσικά εξαιρούνται τα snacks, ωστόσο για κάποιους από την αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων και για τις εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης είναι υπολογίσιμη δύναμη, ασχέτως αν δεν μπορούν να σκανάρουν τις πωλήσεις της.
Απώλειες, οι οποίες ξεπερνούν από τις αρχές του έτους έως και σήμερα, τα 200 εκατ. ευρώ, μετρά το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων και κατ’ επέκταση οι βιομηχανίες και οι προμηθευτές. Εξέλιξη η οποία οδηγεί σε υποβάθμιση των εκτιμήσεων για το σύνολο της χρονιάς όπου εκτιμάται ότι η αγορά θα κλείσει με πτώση 7% από 4% που ήταν οι αρχικές προβλέψεις.
Η πτώση της κατανάλωσης τον Απρίλιο, μήνας κατά τη διάρκεια του οποίου η αγορά ανέμενε εξισορρόπηση λόγω και της περιόδου του Πάσχα, άγγιξε το -10% σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις από τις εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης, με την υποχώρηση του τζίρου τη Μεγάλη εβδομάδα να διαμορφώνεται στο -11%.
Πορεία η οποία συνδέεται και με τον πόλεμο τιμών – προσφορών στις οποίες προχώρησε σχεδόν το σύνολο των λιανεμπορικών αλυσίδων. Εμπορική πολιτική η οποία, όπως αναφέρουν στελέχη του κλάδου στο Capital.gr κόστισε ακριβά στις αλυσίδες και στους προμηθευτές αφού στο τέλος της ημέρας κτύπησε τα περιθώρια κέρδους και την κερδοφορία ενώ οδήγησε σε αρνητικό έδαφος τις πωλήσεις του συνόλου των μεγάλων αλυσίδων του κλάδου οι οποίες μέχρι και τον Μάρτιο είχαν να λαμβάνουν από τον χαμένο τζίρο της Μαρινόπουλος.
Μέχρι τον Μάρτιο, όλες σχεδόν οι αλυσίδες κατέγραφαν υψηλά μονοψήφια ποσοστά αύξησης των πωλήσεων τους σε μια αρνητική αγορά, κάτι που ανεστράφη τον Απρίλιο, οπότε ξεκίνησε η αλλαγή της ταμπέλας στο δίκτυο της Μαρινόπουλος που πέρασε στη Σκλαβενίτης, γέμισαν τα ράφια και μερίδα καταναλωτών επανήλθε στο δίκτυο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, μέχρι στιγμής το πρώην δίκτυο της Μαρινόπουλος, το οποίο έχει περάσει στα χέρια της Σκλαβενίτης, τζιράρει περί τα 1,5 εκατ. ευρώ ημερησίως, ενώ ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η πλήρης αναμόρφωση του. Ακόμη και έτσι όμως, το νέο δίκτυο υπό τη Σκλαβενίτης, δεν έχει καταφέρει ακόμη να μαζέψει τον χαμένο τζίρο ή σημαντικό κομμάτι αυτού με αποτέλεσμα η αναδιανομή μεριδίων να προχωρά με βραδύς ρυθμούς.
Ωστόσο ο αφανής παίκτης που έχει καταφέρει να συγκεντρώσει το μεγαλύτερο κομμάτι του απολεσθέντος τζίρου από το οργανωμένο λιανεμπόριο, πέραν των καταστημάτων της γειτονιάς, είναι η Jumbo όπως ανέφερε στο Capital.gr υψηλόβαθμο στέλεχος γνωστού λιανεμπορικού ομίλου.
Μπορεί η Jumbo, η οποία όταν έκανε το ντεμπούτο της στην αγορά να συστήθηκε ως μια εταιρεία που πουλά κατά βάση παιγνίδια, αυτό έχει ανατραπεί τα τελευταία χρόνια. Πηγές κοντά στη διοίκηση της εταιρείας ανέφεραν στο Capital.gr πως σήμερα πάνω από το 55% του τζίρου της προέρχεται από τις πωλήσεις ειδών σπιτιού και εποχικών ειδών.
Μπορεί η αλυσίδα να μην πουλά τρόφιμα όπως γάλα, κρέας, τυροκομικά, κ.α., φυσικά εξαιρούνται τα snacks, ωστόσο για κάποιους από την αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων και για τις εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης είναι υπολογίσιμη δύναμη, ασχέτως αν δεν μπορούν να σκανάρουν τις πωλήσεις της.
facebook
twitter
google+
fb share