Δοκιμαστική προσέγγιση στην Αθήνα, θα κάνει το υδροπλάνο της ιαπωνικής Mitsui Co, η οποία ενδιαφέρεται να επενδύσει στην Ελλάδα στον τομέα των υδατοδρομίων, την 1 Νοεμβρίου ενώ στις 2 του ίδιου μήνα θα γίνουν και οι πρώτες ιδιωτικές πτήσεις.
Η εκδήλωση που θα έχει πανυγηρικό χαρακτήρα θα παραβρεθούν και στελέχη της κυβέρνησης.
Λίγες μέρες νωρίτερα και ειδικότερα στις 27 Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθεί δοκιμαστική προσέγγιση του υδροπλάνου της Mitsui Co στο λιμάνι της Κέρκυρας, ενώ στις 28 Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθούν οι πρώτες ιδιωτικές πτήσεις.
Οι δοκιμές δεν αποκλείεται να πάρουν επίσημο και πανηγυρικό χαρακτήρα με την παρουσία της υπουργού Τουρισμού Ελ. Κουντουρά και του υφ. Ναυτιλίας Ν. Σαντορινιού.
Η Mitsui Co, είναι από τους κολοσσούς του είδους με έδρα το Τόκιο, ετήσιο τζίρο 39 δισ. δολαρίων και πάνω από 42.000 εργαζόμενους. Διατηρεί γραφεία στην Ελλάδα και δραστηριότητα σε 66 χώρες παγκοσμίως, έχοντας ένα μεγάλο πλέγμα δραστηριοτήτων στους τομείς σιδήρου και χάλυβα, έργων υποδομής και μεταφορών, χημικών, ενέργειας, τροφίμων, λιανικής, υγείας κ.α Οι δοκιμαστικές πτήσεις που θα φέρουν τα υδροπλάνα στα ελληνικά λιμάνια, εκτιμάται από στελέχη της αγοράς ότι θα δώσουν την δυναμική που απαιτείται στο μεγάλο εγχείρημα των υδροπλάνων, αναθερμαίνοντας το επενδυτικό ενδιαφέρον.
Η καθυστέρηση στην υλοποίηση των επενδύσεων σε υδατοδρόμια απειλεί την βιωσιμότητα πολλών εταιρειών μεταξύ των οποίων της Hellenic Seaplanes, η οποία τα τελευταία τριάμισι χρόνια έχει επενδύσει σημαντικά ποσά στην ανάπτυξη δικτύου ιδιωτικών υδατοδρομίων και μέχρι τώρα έχει εξασφαλίσει μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες τα δικαιώματα για 15 υδατοδρόμια τα οποία τα περισσότερα είναι έτοιμα προς κατασκευή: Σκύρος, Αλόννησος, Σκόπελος, Αμφιλοχία, Τήνος, Πάτμος, Θάσος, Σητεία, Αιδηψός, Κάρυστος, Χαλκίδα, Κύμη, Χίος, Ψαρά, Οινούσσες.
Για τα παραπάνω υδατοδρόμια έχει επενδύσει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, έως σήμερα που αφορούν κυρίως μισθώματα των προηγούμενων ετών, εγγυητικές επιστολές και τα έξοδά τους, έξοδα μελετών (Περιβαλλοντικών και Τεχνικών), αμοιβές προσωπικού, παράβολα αιτήσεων κτλ.
Παράλληλα η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου επισπεύδει τη διαδικασία αδειοδότησης των πρώτων έξι υδατοδρομίων από το σύνολο των 25 υδατοδρομίων, των οποίων οι φάκελοι βρίσκονται στο τελικό στάδιο ωρίμανσης, προκειμένου να ξεκινήσει η διαμόρφωση του Δικτύου υδατοδρομίων.
Στόχος της Περιφερειακής αρχής είναι, τα υδατοδρόμια αυτά να έχουν αδειοδοτηθεί εντός του 2018, υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουν οριστικοποιηθεί το συντομότερο δυνατόν και οι τελευταίες εκκρεμότητες του υπό διαμόρφωση νέου θεσμικού πλαισίου, προκειμένου να ακολουθήσουν οι απαιτούμενες ενέργειες, από τα κατά τόπους Λιμενικά Ταμεία, για τη λειτουργία τους.
Τα πρώτα έξι υδατοδρόμια είναι σε Σύρο, Νάξο, Αμοργό, Κυκλάδες, Κάλυμνο, Λέρο, Λειψούς και Δωδεκάνησα, των οποίων οι φάκελοι είναι στο τελικό στάδιο προ της κατάθεσής τους, για την έκδοση της άδειας.
Παράλληλα, για κάθε ένα από τα παραπάνω υδατοδρόμια, ετοιμάζονται οι φάκελοι που αφορούν στον εξοπλισμό που θα απαιτηθεί για την λειτουργία τους, χερσαίο και θαλάσσιο, για να ετοιμαστούν οι διαγωνισμοί προμήθειάς του.
Οι προδιαγραφές που έχουν τεθεί είναι ο σεβασμός στο τοπικό ανάγλυφο κάθε νησιού, η λειτουργικότητα, η ασφάλεια και η μελλοντική επιχειρησιακή δυνατότητα.
Ταυτόχρονα, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου προχωρά στην προετοιμασία των διαγωνισμών και για τα υπόλοιπα υδατοδρόμια. Προϋπόθεση για την τήρηση του χρονοδιαγράμματος που έχει θέσει η περιφερειακή Αρχή, είναι να οριστικοποιηθούν το συντομότερο δυνατόν και οι τελευταίες εκκρεμότητες του υπό διαμόρφωση νέου θεσμικού πλαισίου.
Σημειώνεται ότι τα μόνα αδειοδοτημένα υδατοδρόμια είναι τρία: της Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας.
www.bankingnews.gr
facebook
twitter
google+
fb share