ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ & ΣΚΟΠΟΣ

To ΕΛ.Κ.ΕΠΙ είναι επιστημονικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός με κοινωφελή χαρακτήρα Ν.Π.Ι.Δ. αποτελεί φορέα υλοποίησης και παρεμβασης για την αύξηση της Επιχειρηματικότητας, Παραγωγικότητας και Εξωστρέφιας των επιχειρήσεων του Ιδιωτικού Τoμέα.

WHAT'S NEW?
Loading...

Θριάσιο: Ψάχνουν χρηματοδότηση για το εμπορευματικό


Οι καθυστερήσεις της συμφωνίας χρηματοδότησης αποτελούν την κυριότερη αιτία για τις συνεχείς αναβολές στην υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, ώστε να τελειώσει το σίριαλ σχεδόν μισού αιώνα! Η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ - Goldair που κατέθεσε πέρυσι τον Ιούλιο τη μοναδική προσφορά για την κατασκευή και 60ετή εκμετάλλευση του εμπορευματικού αναζητεί ακόμα τα κεφάλαια. Στον ΟΣΕ αισιοδοξούν πως ακόμα και εντός του προσεχούς διμήνου να υπογραφεί η συμφωνία χρηματοδότησης, ώστε στη συνέχεια να πέσουν οι υπογραφές και στη σύμβαση παραχώρησης.

Στόχος είναι να ξεκινήσουν οι εργασίες ακόμα και στο πρώτο τρίμηνο του 2018, αν και κάτι τέτοιο θεωρείται απίθανο αφού απαιτούνται εγκρίσεις της σύμβασης από τη Βουλή, αδειοδοτήσεις, κλπ. Το Euro2day.gr επιχείρησε να επικοινωνήσει με την πλευρά του επενδυτή, χωρίς αποτέλεσμα. Το σχέδιο της κοινοπραξίας, με βάση τις μέχρι ώρα πληροφορίες, προβλέπει πως η πρώτη φάση της επένδυσης θα φτάσει τα 180.000.000 ευρώ.

Με βάση και τους όρους τους διαγωνισμού που είχε προκηρύξει η ΓΑΙΑΟΣΕ, η κοινοπραξία προσφέρει εφάπαξ τίμημα 10.000.000 ευρώ, ενώ το ετήσιο ενοίκιο θα φτάνει το 2,51% του ετήσιου κύκλου εργασιών της, με το εγγυημένο ενοίκιο να προσεγγίζει τα 350.000 ευρώ για τον πρώτο χρόνο. Η τελική μορφή της σύμβασης είναι, πάντως, αντικείμενο διαβούλευσης μεταξύ του προσωρινού αναδόχου και της ΓΑΙΑΟΣΕ, χωρίς να είναι γνωστό αν οι δύο πλευρές έχουν καταλήξει σε οριστικό κείμενο. Κατά καιρούς κυκλοφορούν, επίσης, πληροφορίες για την εμπλοκή της Cosco στην επένδυση καθώς για να είναι βιώσιμο το εμπορευματικό χρειάζεται και ισχυρούς πελάτες.

Σημειώνεται πως συνολικά πρόκειται να υπάρχουν 240.000 τετραγωνικά μέτρα αποθηκευτικών χώρων. Στην πρώτη φάση (περίοδος Τ1), η οποία διαρκεί δύο χρόνια, ο ανάδοχος, υποχρεούται να κατασκευάσει εγκαταστάσεις 100.000 τ.μ. Στην περίοδο Τ2, δηλαδή από τον δεύτερο έως τον δέκατο χρόνο, τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις επιφάνειας 140.000 τ.μ.

Η κοινοπραξία πρόκειται να συστήσει ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού η οποία και θα υπογράψει τη σύμβαση παραχώρησης, διάρκειας 60 ετών, για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών. Η επένδυση θα γίνει σε έκταση 588 στρεμμάτων ιδιοκτησίας της τελευταίας, ενώ η ευρύτερη έκταση περιλαμβάνει και τον σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1.450 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΟΣΕ. Για το υπόλοιπο ακίνητο, για το οποίο επίσης απαιτούνται επενδύσεις, ώστε να εγκατασταθεί ο εξοπλισμός (γερανογέφυρες, κλπ) και να αξιοποιηθεί πλήρως η σιδηροδρομική υποδομή, αναμένεται να προκηρυχθεί μελέτη από τον ΟΣΕ ώστε να αποφασιστεί το μοντέλο χρηματοδότησης. Από πέρυσι κυκλοφορούν πληροφορίες περί δεύτερου διαγωνισμού με σύμπραξη (ΣΔΙΤ), αλλά η διαδικασία είναι ακόμα στην αρχή.

Φώτης Κόλλιαςfotisk2@euro2day.gr